سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد با تعليف غيرمجاز بيش از 48 هزار راس دام اهلي در چهارمحال و بختياري

مديركل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري ازبرخورد با تعليف غيرمجاز بيش از 48 هزار و 606 راس دام اهلي در مراتع استان و جلوگيري از563مورد تخريب در مناطق تحت مديريت محيط زيست استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از اداره كل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري، سعيد يوسف پور گفت: درسال گذشته با تعليف غيرمجاز 48 هزار و 606 راس دام اهلي در مراتع استان برخورد شد.
وي اظهار كرد: ماموران حفاظتي پس از مشاهده دام غيرمجاز در عرصه هاي طبيعي اقدام به خروج دام از اراضي مرتعي و جنگلي كرده اند. مديركل حفاظت محيط زيست استان افزود: براساس ماده 44 قانون حفاظت و بهره برداري از جنگل ها و مراتع، متخلفان پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده خواهند شد.
يوسف پور صيانت از عرصه هاي منابع طبيعي را يك رسالت ملي برشمرد و گفت: مشاركت مردم، نقش موثري در كاهش تخلفات در عرصه هاي منابع طبيعي دارد.
مديركل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري تغيير كاربري اراضي، بوته كني و تخريب منابع آب و خاك را از مهمترين عوامل فرسايش خاك در مراتع برشمرد و افزود: اهميت مراتع كشور تنها ازنظر تامين غذاي دام نيست بلكه ابعاد زيست محيطي شامل حفظ آب، خاك، توليد اكسيژن و مسايل آب و هوايي است كه بايد مورد توجه قرارگيرد.
وي با تاكيد بر ضرورت جلوگيري از تخريب مراتع اذعان داشت: نظام مند كردن ورود دام به مراتع، فرصت دادن به گياهان مرتعي براي حداكثر رشد و بذردهي، جلوگيري از سم كوب شدن مراتع و جلوگيري از هرزآب ها در اين استان بايد با جديت پيگيري شود.
يوسف پور در ادامه از برخورد با 563 مورد تخريب درمناطق تحت مديريت حفاظت محيط زيست استان خبر داد و گفت: در سال 91 افزون بر 775 عدد ادوات شكار و صيد غيرمجاز متعلق به متخلفان زيست محيطي كشف و ضبط گرديده است.
چهارمحال و بختياري با 908 هزار هكتار مرتع، همچون ساير مراتع كشور با بهره برداري مازاد بر ظرفيت مواجه است./ف
برچسب ها: برخورد ، تعلیف ، دام ، اهلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.