سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهاي نفت در بازار آسيا

بهاي نفت که روز پنجشنبه در بازار نيويورک تحت تأثير خبر کاهش نرخ بهره بانک مرکزي اروپا و کاهش بيکاري در آمريکا ، افزايش يافته بود، روز جمعه در معاملات الکترونيک بازار آسيا اندکي کاهش يافت.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه ژوئن با هفده سنت کاهش، نود و سه دلار و هشتاد و دو سنت معامله شد در حالي که روز پنجشنبه در بازار نيويورک نزديک به سه دلار افزايش يافته بود.
هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن نيز با شانزده سنت کاهش، صد و دو دلار و شصت و نه سنت داد و ستد شد. بهاي نفت خام برنت نيز روز پنجشنبه در بازار لندن نزديک به سه دلار افزايش يافته بود.
  کر چونگ يانگ تحليلگر فيليپ فيوچرز در سنگاپور اعلام کرد کاهش بهاي نفت در معاملات روز جمعه بازار آسيا ناشي از کسب سود پيش از تعطيلات آخر هفته است. سرمايه گذاران هم سعي کردن از اين کاهش در بازاري که دچار نوسان است بهره ببرند.
همانطور که سرمايه گذاران انتظار داشتند بانک مرکزي اروپا تصميم گرفت نرخ بهره اصلي خود را که معيار نرخ اعتبار در منطقه يورو است در بحبوحه رکود اقتصادي مداوم در منطقه يورو، به نيم درصد کاهش دهد.
علاوه بر اين تصميم که با هدف پويا کردن اقتصاد منطقه يورو گرفته شد، ماريو دراگي رئيس بانک مرکزي اروپا همچنين اعلام کرد سياست پولي اين مؤسسه تا زماني که لازم باشد، منعطف باقي مي ماند و اين مؤسسه براي تدابير احتمالي انعطاف پولي بيشتر آماده است.
روز پنجشنبه خبر کاهش ثبت نام جويندگان کار در آمريکا در هفته گذشته در بازار آمريکا نيز بر افزايش بهاي نفت تأثير گذار بود.
وضعيت اشتغال در آمريکا معياري حياتي براي سنجش قدرت اقتصادي بزرگترين اقتصاد دنياست.
پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه ژوئن با دو دلار و نود و شش سنت افزايش، نود و سه دلار و نود و نه سنت معامله شد.
در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن با دو و دلار و نود سنت افزايش، صد و دو دلار و هشتاد و پنج سنت خريد و فروش شد.

برچسب ها: نفت ، کاهش ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.