سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پنتاگون درباره اقدامات کره شمالی علیه آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه در گزارشی به کنگره اعلام کرد اگر کره شمالی به سرمایه گذاری در آزمایش های هسته ای و فناوری موشکی ادامه دهد به هدف اعلام شده خود در حمله به آمریکا با استفاده از موشک مجهز به کلاهک هسته ای نزدیکتر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس، در این گزارش درمورد اینکه کره شمالی چه زمانی می تواند به چنین توانایی دست یابد اشاره نشده اما آمده است روند پیشرفت کره شمالی در این مسیر به چگونگی سرمایه گذاری این کشور در این بخش بستگی دارد .
در گزارش پنتاگون همچنین آمده است بررسی های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد کره شمالی با جدیت در تلاش برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای است.
اکثر مسائل مربوط به کره شمالی ازجمله اهداف کیم جونگ اون رهبر این کشور ، برای دستگاه های اطلاعاتی غربی به صورت یک راز باقی مانده است .
کیم جونگ اون دسامبر سال 2011 پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل ، قدرت را در کره شمالی به دست گرفت .
در گزارش پنتاگون آمده است پیش بینی های آمریکا درمورد اهداف راهبردی مهم کره شمالی که شامل استفاده از " دیپلماسی قهری " به منظور قبولاندن منافع امنیتی خود ، توسعه زرادخانه ای هسته ای و تضعیف ائتلاف آمریکا و کره جنوبی است تغییر چندانی نکرده است .
پیونگ یانگ پیوسته رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی را نوعی تلاش این دو کشور به منظور آماده شدن برای حمله به کره شمالی توصیف می کند . این در حالی است که واشنگتن تاکید دارد این رزمایش ها صرفا از ماهیت دفاعی برخوردار است .
پنتاگون اعلام کرد :« ما پیش بینی می کنیم این اهداف راهبردی در دوره حکومت کیم جونگ اون نیز تغییر نخواهد کرد . »
دستگاه های اطلاعاتی آمریکا درمورد اینکه کره شمالی در تلاش برای ساخت یک کلاهک هسته ای قابل پرتاب توسط موشک بالستیک تا چه حد پیشرفت کرده است اختلاف نظر دارند .
کره شمالی پیوسته آمریکا را به آماده شدن برای آغاز حمله هسته ای به این کشور متهم کرده و به استفاده آمریکا از بمب افکن های رادار گریز « بی - 52 » و « بی - 2 » در رزمایش های نظامی مشترک با کره جنوبی به شدت واکنش نشان داده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.