سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال تغيير برخي اعضاي کابينه مصر

منابع دولتي مصر اعلام کردند قرار است برخي تغييرات محدود در كابينه اين کشور با انتصاب شش وزير جديد صورت گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ؛‌پيش بيني مي شود وزراي دادگستري، امور حقوقي، فرهنگ، کشاورزي، برنامه ريزي، همکاري بين المللي و يکي از وزراي بخش اقتصاد از وزرايي باشند که احتمالا تغيير خواهند کرد.

وي افزود عليرغم اينکه بسياري از مردم خواستار برکناري صلاح عبد المقصود وزير رسانه هاي مصر هستند اما گروه اخوان المسلمين اصرار دارد که وي در منصب خود باقي بماند تا اصلاحات را در تلويزيون دولتي مصر به سرانجام برساند.

وي افزود احمد مکي وزير دادگستري مصر که قبلا  استعفا خود را تقديم کرد، امروز در نشست خبري دلايل استعفاي خود را تشريح کرد و گفت اخوان المسلمين تاکيد دارند دستگاه قضا بايد پاکسازي شود.وي در ادامه اين مطلب افزود اصلاحات در کابينه مصر به اين خاطر صورت مي گيرد تا تنش هايي که ماه نوامبر به دنبال افزايش اختيارات رييس جمهوري شدت گرفت؛ کاهش يابد.

وي افزود بسياري از احزاب مصري از نامزدي در کابينه هشام قنديل خودداري کردند که از جمله اين احزاب مي توان به حزب سلفي النور اشاره کرد. پيش بيني مي شود حزب الغد در اصلاحات و تغييراتي که قرار است انجام شود مشارکت کند اما همانطور که اشاره شد حزب سلفي النور شخصي را براي تصدي هيچ پستي معرفي نکرده است.

برچسب ها: اعضا ، کابینه ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.