سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه مراقبت از فردي كه جراحي كيست دندان انجام داده چگونه است؟

پزشكان به افرادي كه جراحي كيست دندان انجام داده اند توصيه مي كنند تا به دقت مراقب رژيم غذايي خود باشند به ويژه در چند ماه اولي كه از انجام جراحي گذشته است تا موفقيت عمل جراحي آسيب نبيند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، جراحي كيست دندان كه معمولا به دلايلي مانند ضربه خوردن فك و دندان و يا ساير عوامل ژنتيكي رخ مي دهد سبب ايجاد يك توده در ريشه ي دندان مي شود كه برخي موارد با يك التهاب و درد در ناحيه ي مذكور همراه است و درمان آن از طريق جراحي صورت مي گيرد.

گفتني است فرد پس از انجام جراحي معمولا درد در ناحيه ي عمل را احساس مي كند كه با تجويز و توصيه ي پزشك مي تواند از انواع مسكن ها استفاده نمايد، البته به صورت موقت زيرا بدن به آنها عادت مي كند و مسكن ها اثرات طولاني مدت مضر بر روي سلامت فرد مي گذارند.

بررسي ها نشان مي دهند، فرد مي بايست توصيه هاي دندان پزشك را به دقت رعايت نموده تا مدتي از خوردن غذاهاي سخت و سنگين كه بسيار داغ و يا سرد باشند خودداري كند.

پزشكان توصيه مي كنند تا افراد از دهان شويه هاي مناسب براي شستشوي لثه ها و دندان هاي خود استفاده كنند و روند جوش خوردن بخيه هاي لثه خود را در نظر داشته باشند و مسواك در آن نواحي را با ملايمت انجام بدهند زيرا ممكن ايت سبب دير ترميم شدن لثه ها و زخم در ناحيه ي بخيه شود.

همينطور پزشكان توصيه مي كنند تا افراد از گاز زدن مواد غذايي سخت پرهيز كنند زيرا به دليل اينكه ريشه ي دندان در اثر جراحي كمي تحريك پذير شده ممكن است دندان لق شود.
بازديد دوره اي توسط پزشك هم اهميت دارد./ع2
برچسب ها: کیست ، دندان ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من از دندان زیری دندان دیگری درامده وکیست کرده
علی
۲۳:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
من تو عدد دندان جلوییم کیست دارد عصب کشی هم شده است اکنون زیر لثه عفونت بیرون میایدد و من هم هربار از ترس زود می خوابم