سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهداری از بیمار مبتلا به زخم بستر در خانه چگونه است؟

پزشکان به افرادی که بیمار بستری در خانه دارند توصیه می‌کنند تا با رعایت نکات بهداشتی مانع از بروز بیماری های ناخواسته علاوه بر اصلی بیماری فرد بیمار شدند و همین طور از بروز مشکلات بیشتر برای خودشان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛ بیماران بستری کم توان حرکتی ندارند اغلب پس از گذشت مدتی دچار مشکل زخم بستر می شوند همراهان و افرادی که از بیمار مراقبت می کنند بایستی به دقت مواظب بروز این مشکل باشند و نگذارند که زخم بستر در فرد بستری پیشرفت نماید زیرا به تدریج این زخم بستر نواحی بزرگتری را در بر میگیرد و حتی تا استخوان فرد می تواند برسد که نیاز به جراحی های ترمیمی و ایجاد مشکلات عدیده برای فرد شود زیرا نظافت فردی شخص هم با مشکل برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به زخم بستر مراجعه می شود.

گفتنی است: پزشکان توصیه می کنند تا با تغییر موقعیت فرد بستری در فاصله های کوتاه و جلوگیری از ایجاد فشار بر روی یک ناحیه از بدن به صورت مدام مانع از تشکیل زخم بستر گردند.

بررسی ها نشان می دهند انواع درمان ها و کرم ها و چسب ها برای مقابله با زخم بستر وجود دارد که البته افراد می بایست با رعایت کامل بهداشت چه برای خود و چه فرد بیمار به صورت مداوم نسبت به ضد عفونی کردن و تعویض کرم ها و چسب ها و تمییز نمودن ناحیه آسیب دیده اقدام کنند تا جلوی پیشرفت زخم بستر را بگیرند. /ع2

برچسب ها: پزشکان ، زخم ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.