سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثير طرح هاي آموزشي پليس فتا در کاهش جرايم

رييس مرکز ملي شوراي عالي مجازي ضمن تقدير از عملکرد پليس فتا در خصوص پيشگيري اجتماعي از جرايم، گفت: اجراي طرح هاي آموزشي اين پليس در کاهش وقوع جرايم سايبري مثمر ثمر است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   ،دكتر "اخوان" رييس مرکز ملي شوراي عالي مجازي در حاشيه برگزاري سومين جشنواره فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در مصاحبه با خبرنگار ما اظهارداشت: در حال حاضر فضاي مجازي در دنيا به سمت توسعه آموزش در اين فضا حركت مي كند؛ پليس فتا نيز در اين راستا با اجراي برنامه هاي آموزشي و اطلاع رساني، قدم هاي مهمي در فرهنگ سازي و کاهش وقوع جرايم فضاي مجازي برداشته است .
 
وي، آموزش و ارتقاء سطح آگاهي دانش آموزان با جرايم فضاي سايبري را امري ضروري دانست و ضمن تقدير از اجراي طرح هاي آموزشي پليس فتا در خصوص جرايم بوقوع پيوسته در فضاي مجازي، بر تعامل و ارتباط مستمر شوراي عالي مجازي با اين پليس تاکيد کرد.
 
اين مقام مسوول با بيان اينکه در فضاي مجازي بايد سه حوزه اصلي تعريف شود، به مباحث توليد محتوايي، زيرساخت هاي فني و تکنيکالي و امنيت در فضاي مجازي اشاره کرد و افزود: شوراي عالي فضاي مجازي در حقيقت براي ساماندهي سه حوزه اصلي در فضاي مجازي ايجاد شده است.
 
رييس مرکز ملي شوراي عالي مجازي، آموزش، اطلاع رساني و نيز تدوين مدل هاي صحيح محتوايي در فضاي مجازي را الزامي دانست و گفت: آگاهسازي کاربران از سوي پليس فتا موجب شده تا متخلفان و افراد سود جو به راحتي نتوانند به اجراي نقشه هاي شوم خود در فضاي سايبري بپردازند.
 
اخوان خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع سايبري طبق اذعان مراجع مختلف، رتبه ايران در دنيا بين 2 تا 5 اعلام شده، هرچند كه هنوز در دنيا تشكيلات بين المللي واحدي براي رتبه بندي اين موضوع تشكيل نشده اما بر اساس اظهار نظر مراجع مختلف و  نيز گزارش هاي رسمي، ايران قطعاً جزء پنج ابرقدرت اول دنياست. /ل
برچسب ها: تاثیر ، آموزش ، پلیس ، فتا ، جرایم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.