سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطاي پروانه اشتغال به 2 هزار کاردان و کارشناس معماري

طرح نظام فني روستايي تاکنون به 12 هزار کاردان و کارشناس معماري پروانه اشتغال اعطا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ دوره هاي آموزش تئوري و عملي براي ناظران به تعداد 690 هزار نفر و با هزينه اي معادل 21 ميليارد ريال تا پايان آبان 1391 برگزار شد.

براساس اين گزارش؛ پروانه اشتغال به کار نظارت به حدود 12 هزار نفر کاردان و کارشناس معماري و عمران، طبق قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان، تا پايان آبان 1391 اعطا شد.

در همين راستا، بازديد و تنظيم گزارش فني در مرحله پي کني و کرسي چيني و اعلام گزارش تخلفات ساخت و سازهاي غيرمجاز به دهياري، از ديگر وظايف ناظران نظام فني_ روستايي به شمار مي رود.

همچنين؛ يک هزار و 100 واحد دفتر طراحي و تهيه نقشه هاي اجرايي مسکن روستايي در سطح کشور تا پايان آبان ماه 1391 تاسيس و فعاليت هاي خود را آغاز کرد.

براساس اين گزارش؛ ارائه گزارش هاي مورد نياز به بنياد مسکن شهرستان ها و بازديد و تنظيم گزارش فني از مراحل ساخت و ساز شامل اجراي اسکل و سفت کاري و پايانکار از وظايف اصلي ناظران نظام فني روستايي به شمار مي رود.

در همين راستا، دوره هاي آموزش تئوري و عملي براي کارگران صنعت ساختمان در روستاها و اعطاي کارت مهارت فني به آنان به تعداد حدود 30 هزار نفر با همکاري سازمان فني و حرفه اي و با هزينه اي معادل 17 ميليارد ريال از سال 1383 تا پايان آبان 1391 برنامه ريزي و برگزار شد.

لازم به ذکر است؛ طرح نظام فني روستايي با هدف نظارت بر ساخت و ساز در مناطق روستايي آغاز شد.

برچسب ها: اشتغال ، کاردانی ، معماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.