سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

اجرای طرح ملی بسیج ارتقای سلامت ایرانیان در اردبیل

قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در راستای ارتقای سلامت ایرانیان طرح سنجش فشار خون به مدت پنج روز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / فرهاد پور‌فرضی در جلسه اجرایی طرح ملی بسیج سلامت در اردبیل اظهار داشت: هم‌زمان با سراسر کشور این طرح از روز شنبه 14 اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت پنج روز تا 19 اردیبهشت ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت فشار خون و تناسب بدنی برای افراد بالای 30 سال در استان اردبیل مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته تا هرگونه نقص و قصور در بی‌توجهی به بیماری‌ خطرناک فشار خون برطرف شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل یادآور شد: طرح سنجش فشار خون به عنوان یک طرح ملی با محوریت و همکاری 100 هزار پرستار و به صورت افتخاری و داوطلبانه اجرایی می‌شود که دراینطرحقرار است سنجش فشار خون و تناسب اندام افراد مورد ارزیابی قرار گیرد.

پور‌فرضی گفت: با توجه به اینکه پر‌فشاری خون و چاقی به عنوان بیماری‌های خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید‌کننده سلامت نظیر حملات قلبی، سکته‌های مغزی و معلولیت‌های مختلف بوده لذا با این طرح سعی می‌شود تا حد امکان جلوی این بیماری‌ها گرفته شود.

وی عنوان کرد: البته بروز این بیماری‌ها هزینه‌های سنگینی را نیز بر دوش بیماران و خانواده‌ها تحمیل کرده که در این راستا ضرورت دارد در اولین فرصت زمینه بروز و ظهور این بیماری‌‌ها شناسایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان داشت: پیشگیری مبتلایان به چاقی ‌و پرفشاری خون کمک شایانی به نجات زندگی افراد مبتلا و صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با سلامت خانواده‌ها را به دنبال دارد.

پور‌فرضی افزود: در راستای اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان فرهنگ‌سازی‌، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر ‌واگیر، سنجش فشار خون و تناسب بدنی سعی خواهد شد در حد امکان به مواردی که منجر به ظهور و بروز این بیماری‌ها می‌شود توجه شده و تا حد امکان از آنها خودداری شود.

وی ادامه داد: کلیه هم استانی‌ها که دارای سن بالای 30 سال در روستاها هستند می‌توانند به خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی روستایی مراجعه کنند./س

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، ملی ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.