سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

رسانه در تغییر سبك زندگی و حفاظت از محیط زیست ابزاری موثر است

مدیركل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: هنر و رسانه در تغییر سبك زندگی و حفاظت بهتر از محیط زیست تاثیر بسزایی دارد.

سعید یوسف پور در نشست مشترك با رییس حوزه هنری شهركرد، با تاكید بر لزوم گسترش همكاری های بین بخشی در دستگاه های دولتی گفت: امروزه محیط زیست و تهدیدهایی كه برای آن وجود دارد یكی از دغدغه های مهم بشر است.
وی گفت: هنرمندان به عنوان حساس ترین قشر جامعه انسانی بخش چشمگیری از تولیدات خود را در این زمینه ارائه می كنند.
یوسف پور اظهار داشت: از تمام ظرفیت های هنری مانند فیلم، عكس، تئاتر، داستان، شعر و موسیقی می توان برای حفاظت از محیط زیست استفاده كرد، زیرا آثار هنری به عنوان یكی از ابزارهای قوی ارتباطی در جامعه امروز مطرح هستند.
وی با اشاره به راه اندازی اتاق فكر محیط زیست با همكاری حوزه هنری در استان چهارمحال و بختیاری افزود: دستاوردهای فعالیت این اتاق فكر می تواند تاثیر به سزایی در فرهنگ سازی و حفظ و حراست از محیط زیست این استان داشته باشد.
رییس حوزه هنری نیز در این نشست گفت: هنرمندان و حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری آمادگی هر گونه همكاری با اداره كل حفاظت محیط زیست در زمینه های هنری برای تولید آثار با محتوای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی را دارد.‏
حجت الله شیروانی افزود: با تشكیل كارگروه های هنری متشكل از كارشناسان هنر در كنار كارشناسان محیط زیست می توان در خلق آثار فاخر هنری و برگزاری همایش ها و جشنواره های هنری با هدف ارتقاء دانش و فرهنگ زیست محیطی و تغییر سبك زندگی مبتنی بر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار گام برداشت.
وی گفت: حفظ و احیای محیط زیست وظیفه همه جامعه است و فرهنگ سازی برای این حفاظت نیز از وظایف اصلی تك تك افراد جامعه است.
شیروانی افزود: با تشكیل اتاق فكر مشترك حوزه هنری و حفاظت محیط زیست، گام نخست برای رفع برخی مشكلات محیط زیست این استان برداشته شده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.