سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ظرفیت سالانه تولید فولاد در دولت های نهم و دهم به دو برابر و رقمی بالغ بر 19 میلیون تن رسیده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید فولاد در دولت های نهم و دهم در سطح کشور به دو برابر و رقمی بالغ بر 19 میلیون تن در سال رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،امیر امینی در حاشیه بازدید از روند اجرایی سه پروژه تولید فولاد در تربت حیدریه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تولید فولاد در کشور قبل از دولت نهم فقط 9میلیون تن در سال بود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید فولاد، پنج رتبه در جهان صعود داشته که با ادامه این روند در آینده نزدیک رتبه اول را در خاورمیانه خواهد داشت.

امینی گفت: در برنامه افق 1404 باید تولید فولاد در سطح کشور به 55 میلیون تن در سال برسد که طرحهایی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: در راستای دستیابی به رقم مذکور ، مجوزهایی برای تولید فولاد در کشور داده شده که بخشی از این مجوزها در محدوده شهرستانهای تربت حیدریه ، تربت جام و سنگان از توابع شهرستان خواف در استان خراسان رضوی است.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: امیدواریم با پیگیری های مسوولان صنعت و معدن مشکلات پیش روی فولاد این شهرستان حل شود.

ابوالقاسم خسروی افزود: شهرستان تربت حیدریه موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش فولاد دارد لذا سرمایه گذاران باید با جدیت از این شرایط استفاده کنند.

وی گفت: مواد اولیه سه پروژه فولاد در تربت حیدریه از منطقه سنگان خواف که در فاصله کمی از تربت حیدریه قرار دارد تامین خواهد شد و این امر در کاهش هزینه ها موثر است/س 

 

برچسب ها: ظرفیت ، سالانه ، تولید ، فولاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.