سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

لزوم تسریع در روند ساماندهی رود ارس/ قلعه تاريخي اولتان تخریب می شود

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران بر لزوم تسریع در روند ساماندهی رود ارس تاکید و گفت: در صورت تاخیر در اجرای این طرح شاهد از دست دادن خاک کشور و نیز تخریب قلعه تاریخی "اولتان" خواهیم بود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمودرضا عراقي در جريان بازديد از طرح ساماندهي رود ارس در شهرستان پارس آباد افزود: متاسفانه قسمتي از قلعه اولتان بر اثر سيلاب و عدم ساماندهي رود ارس تخريب شده و اگر سرعت پروژه را زياد نكنيم مطمعنا شاهد نابودي اين قلعه تاريخي خواهيم بود.

وی با بیان اینکه کل بازه دایک سراسری در استان اردبیل را 88 کیلومتر و مجموع بازه اجرا شده ساماندهی را 45 کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح تاکنون بخش زیادی از خاک کشور که به مرور زمان و بر اثر انحراف و لبريز شدن آب ارس در آن سوی رودخانه قرار گرفته بود، آزاد سازی شد.

معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه كرد: در این طرح بیش از 30 کیلومتر از سواحل رودخانه ارس به منظور جلوگیری از پیش روی آب به خاک کشورمان و بازگرداندن مسیر رودخانه به مجرای اصلی ساحل بندي شده است.

به گفته وی طرح ملی ساماندهی رود ارس با هدف احیای شاخه اصلی این رودخانه منطبق بر مرز پروتکل 1334بین ایران و شوروی سابق اجرا می شود/س

برچسب ها: اردبیل ، روند ، ساماندهی ، رود ، ارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.