سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲.۵ دلاری درآمد ایران از صادرات هر بشکه نفت خام

پژوهشگاه صنعت نفت، تفاهم نامه طراحی و احداث واحد اختلاط پیوسته نفت خام در پایانه صادراتی خارک را با شرکت پایانه های نفتی ایران امضا کرد که انتظار می رود با تکمیل این پروژه سود آوری هر بشکه نفت صادراتی ایران ۲.۵ دلار افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، بر اساس این تفاهم نامه، پژوهشگاه صنعت نفت تکنولوژی اختلاط پیوسته و همزمان نفت خام را بومی سازی می کند تا شرکت پایانه های نفتی ایران بتواند در حداقل زمان، نفت خام مورد نیاز مشتریان را تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.
 
بنابراین گزارش، در صورت استفاده از واحد اختلاط پیوسته نفت خام، حدود 2.5 دلار درهر بشکه نفت سودآوری حاصل می شود و این در حالی است که هزینه سرمایه گذاری برای توسعه این سیستم دربرابر سودآوری که ایجاد می کند ناچیز و از همین روی پیش بینی می شود سرمایه گذاری انجام شده در زمان کمی قابل بازگشت باشد.
 
روش تکنولوژی اختلاط پیوسته و همزمان نفت خام نسبت به روش ناپیوسته سنتی که اکنون درشرکت پایانه های نفتی ایران استفاده می شود از دقت بیشتر (به میزان 99.5 درصد) برخوردار است. همچنین این روش مجهز به سیستم های کنترلی دیجیتال است که بر طبق آن به کارگیری رایانه و نرم افزارهای کنترل کننده برای کنترل فرایند ممکن می شود.
 
بر اساس این تفاهم نامه طراحی پایه سامانه تکنولوژی اختلاط پیوسته نفت خام در پژوهشگاه نفت با توجه به تجربیات پژوهشکده توسعه فرایند و طراحی تجهیزات پژوهشگاه صنعت نفت در طراحی واحد های صنعتی نفت و گاز کشور انجام و طراحی تفصیلی آن توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.