سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

وزیر کار به شرط افزایش حقوق کارگر تا 800 هزار تومان رأی اعتماد می‌گیرد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورتی یکشنبه رأی اعتماد از مجلس می‌گیرد که حقوق کارگران را حداقل تا 800 هزار تومان ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین پیرمؤذن دیروز در مراسم تجلیل از کارگران که به همت خانه کارگر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اساس و مبنای اقتصاد مولد در دست کارگران زحمتکش است و کارگران همیشه در کانون و مرکز توجه قرار داشته و تلاش آنها سبب شده تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها و حرکت‌ها در جامعه اسلامی رونق کافی بگیرد.

وی با بیان اینکه کارگران امروز در نهایت دلسوزی و نگه داشتن حجب و حیا با وجود مشکلات متعدد سعی می‌کنند در سنگر تولید آماده و مهیا باشند، تصریح کرد: ما معتقدیم حقوق کارگران هیچ تناسبی با افزایش تورم و نرخ کالاهای اساسی و معیشتی آنها ندارد و باید به حدی این حقوق افزایش یابد تا آنها بتوانند حداقل ماهانه معاش اولیه خود را تأمین کنند.

عضو فراکسیون کارگران مجلس نهم خاطرنشان کرد: ما در این فراکسیون با همراهی رئیس و دبیر دلسوز این فراکسیون، محجوب سعی می‌کنیم شرط رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را افزایش حقوق کارگران تا سقف 800 هزار تومان قرار دهیم و از وزیر پیشنهادی نیز انتظار داریم این شرط را بپذیرد تا دغدغه و مشکلات کارگران برطرف شود.

پیرمؤذن با بیان اینکه با افزایش تورم لجام گسیخته کارگران ما توان خریدشان به حداقل رسیده و نمی‌توانند بخش عظیمی از مشکلات زندگی خود را مرتفع کنند، افزود: منبع مورد نظر برای تأمین این میزان حقوق حداکثری نیز پیشنهاد شده است.

وی گفت: حل مشکلات کارگری قطعاً در گرو حل مشکلات کارفرمایان است و ما از وزیر پیشنهادی می‌خواهیم تا به صورت همه‌جانبه این مشکلات را برطرف و در یک تفاهم و همدلی کارگر و کارفرما بتواند حق و حقوق هر دو را تأمین کند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم در ادامه افزود: در اقتصاد کشوری که نگاه و بینش آن اسلامی و دینی است، شایسته نیست؛ ماهی آماده به مردم دهیم و بخواهیم جامعه را بدون فعالیت، حرکت و تکاپویی خاص به سمت کسب منابع بادآورده سوق دهند، در حالی که می‌توانیم با لوازم و اسباب صید ماهی به آنها آموزش دهیم تا خود صیاد شوند/س 

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، حقوق ، کارگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.