سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

مرگ روزانه بیش از پنج هزار نفر در دنیا به دلیل بیماری های شغلی

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به طور متوسط روزانه پنج هزار و 500 نفر در دنیا به دلیل بیماری های شغلی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، ماشاء اله عرب پور افزود: سالانه دو میلیون و 340 هزار نفر در دنیا به دلیل بیماری های مختلف در رابطه با کار جان خود را از دست می دهند.

وی خاطر نشان کرد : 321 هزار مورد این تلفات مربوط به حوادث شغلی مانند سقوط و یا هرگونه حادثه دیگر می شود.

عرب پور تصریح کرد : عوامل بیماری های شغلی شامل عوامل زیان آور فیزیکی مانند حرارت ، صدا و رطوبت، عوامل زیان آور شیمایی مانند گازها و ذرات معلق و عوامل زیان آور بیولوژیکی مانند ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها می شود.

وی با اشاره به عوامل زیان آور ارگونومیکی که موجب بروز بیماری های شغلی می شوندخاطرنشان کرد :این بیماریها شامل ایستادن های طولانی مدت، نشستن در وضعیت نامناسب و استفاده از ابزار و وسایل نامناسب است.

عرب پور، گفت: استرس در محیط کار، عدم انگیزه کاری و عدم رضایت شغلی نیز جزء عوامل زیان آور روانی بیماری های شغلی به شمار می رود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود : یکی از وظایف کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای، ارائه راههای گوناگون در جهت پیشگری بیماری ها در محیط کار است.

عرب پور، در مورد بیماری های شغلی در استان کرمان، خاطرنشان کرد: با توجه به صنعتی بودن منطقه و وجود معادن، بیشترین آلودگی محیط کار در این استان ناشی از گرد و غبار است./س

برچسب ها: بیماری ، شغلی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.