سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كشت ذرت در سطح 15 هزار هكتار از اراضي كشاورزي خوزستان

15 هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان خوزستان به زيركشت بهاره ذرت رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد قاسمي‌نژاد، معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان گفت: كشت ذرت از اواخر بهمن‌ماه آغاز و تا نيمه‌هاي اسفندماه ادامه مي‌يابد و در سال‌هاي اخير به دليل افزايش قيمت علوفه كشت آن تا اواخر بهمن‌ماه آغاز و تا نيمه‌هاي اسفندماه ادامه مي‌يابد و در سال‌‌هاي اخير به دليل افزايش قيمت علوفه كشت آن تا اواخر فروردين‌ماه نيز تداوم يافته، برداشت آن نيز از خردادماه آغاز و تا پايان تيرماه ادامه دارد.

وي سطح كشت ذرت بهاره استان را 15 هزار هكتار اعلام كرد و افزود: اين سطح شامل 11 هزار و 200 هكتار علوفه‌اي و سه هزار و 800 هكتار دانه‌اي مي‌باشد. ميانگين برداشت ذرت بهاره علوفه‌اي 40 تن در هكتار و دانه‌اي 6 تن در هكتار است. توليد امسال ذرت علوفه‌اي 448 هزار تن و دانه‌اي 23 هزار تن مي‌باشد.

قاسمي‌نژاد گفت: شهرستان‌هاي دزفول با 8 هزار هكتار و انديمشك با با يك‌هزار و 500 هكتار بيشترين سطح زيركشت ذرت بهاره را دارند.

معاون بهبود توليدات گياهي با بيان اين‌كه سطح كاشت و توليد ذرت بهاره 15 درصد افزايش داشته است، عنوان‌كرد: از نظر توليد و سطح كاشت ذرت خوزستان با اختصاص 35 درصد مقام اول را در كشور داراست.

وي به ارقام ذرت كشت شده در استان اشاره‌كرد و گفت: هيبريد 704 داخلي و انواع هيبريدهاي وارداتي از گروهاي AS، BC، NS، ZP اسپيرو از ارقامي است كه در استاد كشت مي‌شود.

قاسمي‌نژاد يادآورشد: بخشي از توليد ذرت استان به استان‌هاي فارس، كرمانشاه و ساير استان‌هاي همجوار صادر مي‌شود./س
برچسب ها: کشت ، ذرت ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.