سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ توسط یکی از زائران بارگاه حضرت رضا(ع) صورت گرفت؛

اهداي گردنبند و دستبند با 13 سكه طلای پهلوی به موزه آستان قدس رضوی

گردنبند و دستبند طلای ارزشمندی دارای 13عدد سکه طلای دوره پهلوی، به وزن حدود 150گرم توسط یک زائر آذربایجانی به نام کبری محمودزاده از شهرستان مرند به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی اهداء شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،کارشناس گنجینه تمبر، اسکناس و سکه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: این گردنبند و دستبند طلای اهدایی شامل13عدد سکه می‌باشد که تمامی سکه‌ها از جنس طلا و در سال‌های 1324 و 1329ش ضرب شده است و واحد آن یک پهلوی می‌باشد.

 

زهره قاسمی خاطرنشان کرد: این زائر آذربایجانی هدف از اهدای این گردنبند و دستبند به بارگاه منور رضوی را عشق و ارادت به این امام همام و خاندان پاک نبوت و امامت ذکر کرد و گفت: امید به شفاعت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) دارد.

وی تصريح كرد: ارادت و خلوص عاشقانه زائران و مجاوران بارگاه حضرت رضا(ع) باعث شده، سکه‌های نفیسی از سلسله‌های لیدی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی، عرب ساسانی، بنی‌امیه، بنی‌عباس، غزنوی، سامانی، ایلخانان مغول و ... در گنجینه تمبر، سکه و اسکناس موزه آستان قدس رضوی جمع‌آوري شود.

وي افزود: سکه‌های ماشینی دوره‌های پهلوی و جمهوری اسلامی و سایر کشورهای جهان، مجموعه اسکناس‌ها از دوره قاجاریه تاکنون از ایران و بیش از 100 کشور جهان و هزاران قطعه تمبر نفیس از ایران و240 کشور و مستعمرات سابق جهان، موزه آستان قدس رضوی را به یکی از غنی ترین موزه‌های سکه، تمبر و اسکناس در منطقه و جهان اسلام تبدیل كرده است./س

 

برچسب ها: اهدا ، موزه ، آستان ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.