سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

روحانیون مرزبانان اعتقادی بصیرت بخش جامعه برابر ترفندهای دشمنان هستند

معاون ارتباطات حوزه ای دفتر مقام معظم رهبری گفت: روحانیون به عنوان مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه نقش مهمی در بصیرت بخشی مردم در مقابل ترفندهای دشمنان دارند و باید به این رسالت خطیر خود بیش از پیش عمل کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، افزود: روحانیون باید نقاط آسیب پذیر جامعه نسبت به ترفندهای دشمنان را شناخته و با بصیرت بخشی جامعه با این ترفندها مقابله کنند.

 وی گفت: امروز جریان شیعه که همانا جریان اسلام ناب محمدی (ص) و برخاسته از انقلاب اسلامی ایران است همه قدرتها و سلطه گران جهان را به چالش کشانده است.

وی اظهار داشت: اصالت بخشیدن عالمان شیعه از طرف ائمه معصومین (ع) و آگاهی این روحانیون نسبت به زمان و شناخت تحولات زمانی از جمله عوامل موفقیت آنان در طول تاریخ بوده است.

معاون دفتر مقام معظم رهبری گفت: علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ با شناخت شبهات و آگاهی نسبت به تحولات زمان در آگاهی بخشی مردم در برابر ترفندهای دشمنان اسلام نقش آفرین بودند.

حجت الاسلام مروی گفت: هم اکنون نیز روحانیون برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه باید با آگاهی نسبت به زمان و شناخت تحولات زمانی به عنوان مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه بصیرت مردم و از جمله جوانان را نسبت به ترفندهای دشمنان افزایش دهند.

وی اضافه کرد: امروز هم همانند دوران پیامبر گرامی اسلام (ص) جنگ احزاب وجود دارد و یک طرف جنگ احزاب کنونی صهیونیست ها، یهودیت و حوزه های علمیه پاکستان هستند که افرادی مشابه طالبان را آموزش می دهند.

وی در تشریح نقاط تقاوت جنگ احزاب فعلی با جنگ احزاب زمان پیامبر اکرم (ص) ،گفت: در صدر اسلام کفار به امید رفتن به بهشت به جنگ با مسلمانان نمی رفتند و یا قبل از آن غسل شهادت انجام نمی دادند ولی هم اکنون عوامل استکبار چنان تحت تاثیر القائات منفی معاندان قرار گرفته اند که با این نیات دست به اقدامهای تروریستی علیه مسلمین می زنند.

حجت الاسلام مروی افزود: امروز دشمنان با نیروهای نظامی خود به جنگ مسلمانان نمی روند و با شعله ور کردن اختلاف های عقیدتی، دعواهای قومی و قبیله ای و تحریکات مذهبی، مسلمانان را تحریک و به جان هم می اندازند.

وی انفجارها و اقدامهای تروریستی در کشورهای سوریه، افغانستان، عراق و پاکستان را از مصادیق بارز این امر ذکر کرد.

ساختمان جدید مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد در مساحتی به وسعت دو هزار و 88 متر مربع و زیربنای 10 هزار و 200 متر مربع در شش طبقه احداث شده و شامل حجره های درس، سالن اجتماعات، امکانات ورزشی، کتابخانه، فضاهای اداری و غیره است.

مدرسه علمیه سلمانیه (سلیمان خان) یکی از مدارس علمیه قدیمی مشهد است که سابقه آن به بیش از 250 سال گذشته و به دوران قاجار بر می گردد و یکی از موقوفه های سلیمان خان قاجار از خوانین آن دوران بوده است.

در این مدرسه علمیه شخصیتهای شاخصی همچون رهبر معظم انقلاب، آیت الله سیستانی، ، آیت الله واعظ زاده خراسانی، مرحوم آیت الله عبادی امام جمعه سابق مشهد ، مرحوم ملاهادی سبزواری، آخوند خراسانی و غیره به تحصیل علوم دینی اشتغال داشتند.

هم اکنون 73 نفر طلبه در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل علوم دینی هستند/س 

 

برچسب ها: بصیرت ، بخش ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.