سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام وزیر علوم به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی به مناسبت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، تاکیدکرد: دانشجویان در رعایت حریم و حرمت و حفظ شأن و منزلت اساتید اهتمام جدی داشته باشند. .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، در پیام دکتر کامران دانشجو آمده است:

اینجانب ضمن ادای احترام و ابراز ارادت ویژه به پیشگاه عموم معلمان والامقام و استادان عالیقدر، به همه دانشجویان عزیز سفارش اکید می‌نمایم در رعایت حریم و حرمت و حفظ شأن و منزلت اساتید اهتمام جدی داشته باشند، تا با عنایت خداوند متعال، روند رو به رشد فعالیت‌های علمی و پژوهشی همچنان و بیش از پیش تداوم یابد و با تحقق اهداف نظام آموزش عالی و برنامه‌های آموزشی به عنوان پیش‌نیاز سایر تحولات حماسی در کشور، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سال جاری به نحو شایسته و مورد انتظار مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و ملت شریف و حق‌شناس ایران اسلامی، تحت توجهات خاصه حضرت ولی‌عصر (عج) صورت پذیرد.

در ادامه این پیام عنوان شده است: 12 اردیبهشت سالروز شهادت بزرگمردی از تبار اهل علم و قلم، تفکر و تعقل، پارسایی و دینمداری، مردم دوستی و جاذبه، ظلم ستیزی و دافعه و خداباوری و ولایت مداری است. او از فضیلت علم و تقوی که ملاک برتری در آموزه‌های حیاتی و آیات قرآنی است در حد کمال برخوردار بود و پس از عمری تعلیم و تربیت و تهذیب معنوی و نیل به مدارج عالی علمی و عملی به فضیلت عظمای شهادت نیز که مزد جهاد فی سبیل‌الله مردان الهی است، نائل آمد و اینگونه بود که این افتخار را از استاد بزرگ خویش کسب نمود که فرمود: "مطهری حاصل عمرم بود".

دانشجو در این پیام اعلام کرده است: از برکات وجودی علامه شهید مرتضی مطهری، علاوه بر آثار ماندگاری که به تأیید امام راحل (ره) جملگی منابع بی‌نظیر و مأخذ بی‌بدیل شناخت تفکر دینی اسلام در عصر حاضر می‌باشد، موقعیت‌آفرینی برای بزرگداشت مقام والای استاد و معلم در طراز شایسته آن است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه ابراز علاقه خاص امام به عنوان استاد به شاگرد ممتاز خود، نشانگر تعلق خاطر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی به ساحت مقدس علم و مقام معلم است، تاکید کرده است: در تفکر اسلامی مقام استاد و معلم ممتاز و متمایز است، بنابراین اختصاص یک روز برای تعظیم و تکریم استاد که همچون شمع، همواره می‌سوزد و نورافکن می‌نماید، جنبه نمادین دارد./س
برچسب ها: وزیر ، تحقیقات ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.