سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

1/ احمدی‌نژاد در جمع مردم رشت:

ماموریت مهم ما ساختن ایران است

رئیس جمهور گفت: امروز ما در ادامه تاریخ پرفراز و نشیب و پر افتخار، حامل دو ماموریت الهی هستیم که ساختن ایران و برافراشته شدن پرچم توحید و عدالت در جهان است.


به گزارش خبرگزاری گروه استانها باشگاه خبرنگاران از رشت، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع مردم استان در ورزشگاه عضدی رشت اظهار کرد: خدا را سپاسگزارم که در بهترین روز از سال در میلاد حضرت فاطمه (س)توفیق دیدار مردم مومن و انقلابی و شجاع و دوست‌داشتنی را عنایت فرمود.

وی افزود: سرزمین گیلان مهد دلیران، شیر زنان، پناهگاه مومنان و مجاهدان و فرزندان پیامبر و آل پیامبر، با مردمانی سخت‌کوش و مهربان است.

رئیس جمهور روحیه مردم گیلان را انقلابی و شکست‌ناپذیر خواند و افزود: گیلان سرزمینی است که در دامن خود ادیبان، عارفان، شجاعان و مجاهدان فراوانی را تربیت کرد و به ملت ایران تقدیم کرد و نقش گیلان در صیانت از استقلال ایران و مقابله با استعمارگران و اشغالگران برجسته و پرافتخار است.

وی ادامه داد: امروز پسران با لباس میرزا کوچک و دختران با لباس شرافت و محلی در ورزشگاه عضدی رشت حضور دارند.

احمدی‌نژاد میرزا کوچک را نماد ایمان و ایستادگی و سرافرازی ملت ایران خواند و گفت: مردم گیلان، مردمانی هستند که وجودشان همواره برای ایران سرشار از منافع بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بخش عظیمی از تولید کشور توسط مردم گیلان تامین و فراهم می‌شود، اذعان کرد: مردم گیلان موجب افتخار برای ملت ایران هستند.

رئیس جمهور، در پاسخ به ابراز احساسات مردم، تصریح کرد: بنده خادم شما هستم که از صبح زود در خیابان‌ها بودید و خسته نشدید.

وی با بیان اینکه حرف‌ها را در جلسه دولت خواهید شنید، خاطرنشان کرد: امروز زیباترین و بهترین روز از سال و روز تولد دختر پیامبر و یگانه هستی حضرت فاطمه (س) است.

احمدی‌نژاد، حضرت زهرا را بزرگ‌ترین هدیه خدا به بشریت خواند و عنوان کرد: حضرت زهرا الگوی کامل و برجسته است که هر لحظه از عمر کوتاه ایشان یک درس، تاریخ و علامت راهنما و پرچم برافراشته توحید و عزت و عدالت و تبعیت از ولایت است.

وی افزود: حضرت زهرا یگانه‌ای است که خدای متعال خلق عالم را به واسطه خلق او می‌داند و خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید که اگر تو نبودی عالم را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را و اگر زهرا نبود شما را خلق نمی‌کردم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام پیام پیامبران، زیبایی هستی و فطری انسان‌ها سعادت نهایی است که باید در جهان اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: امام مهدی(عج) انسان کامل است و همه عالم حول امام در جریان است و امام می‌فرماید در حوادث انسان‌ها به ما پناه می‌آورند و ما به مادرمان حضرت زهرا پناه می‌بریم.

وی افزود: آفرین بر زنان و مادرانی که روز آنها مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) است و روز زن را باید مردها جشن بگیرند و خوشحال باشند که خداوند چنین موجود لطیفی را به آنها عنایت کرده است.

رئیس جمهور، زنان را کانون کمال مردان و نقطه اتکای آنها دانست و این روز را تبریک گفت.

وی افزود: خطاب به حضرت زهرا (س) می‌گویم که ای عزیز پیامبر و هستی گرچه در دوره کوتاهی که بودی ناشناخته ماندی و تو را آزرده خاطر کردند و آسیب زدند و فرزندت را از بین بردند و اینجا گیلان است و 1400 سال این زنان و مردان هر روز و این روز را جشن می‌گیرند و خواسته‌های خود را به تو عرضه می‌کنند و دل‌های آنها سرشار از عشق به توست و ملت ایران عهدی که با تو بسته، ایستاده است.

احمدی‌نژاد درباره سازندگی ایران گفت: امروز ما در ادامه تاریخ پرفراز و نشیب و پر افتخار حامل دو ماموریت الهی هستیم که نخست، ساختن ایران یعنی آبادانی همه کشور و توزیع فرصت‌ها و امکان شکوفایی استعدادها در همه نقاط ایران است.

وی، با تصریح بر اینکه ایران ساخته شود شایسته ملت ایران است، اذعان کرد: برافراشته شدن پرچم توحید و عدالت در جهان ماموریت دوم است.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران همواره صلح‌طلب بوده است و ما امنیت و صلح را برای همه ملت‌های دنیا خواسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام سنت‌های ما عادلانه و الهی و صلح‌جویانه برای همه است، اذعان کرد: آداب و رسوم ایرانی به گونه‌ای است که همه ملت‌های عالم می‌توانند از آن تبعیت کنند و آداب ایرانی بر آمده از توحید و انسانیت و پاک است و هر جا که عرضه شود از آن استقبال می‌کنند./ش

برچسب ها: ماموریت ، مهم ما ، ساختن ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.