سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يزد/

امنیت خانواده مقدمه کاهش بزهکاری و فساد/ غرب به دنبال گسست خانواده در ایران است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آسیب ‌های خانواده‌ ها در سال‌ های اخیر و تغییر سبک زندگی گفت: امنیت خانواده مقدمه ای بر کاهش بزهکاری و فساد در جامعه است و غرب با برنامه ریزی سعی دارد این مشکلات را به جامعه ایرانی تحمیل کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم ظهر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی خانواده و امنیت در یزد با بیان اینکه خانواده و امنیت مقوله ای تاثیرپذیر از یکدیگر هستند اظهار داشت: داشتن خانواده امن و پیشگیری از بروز آسیب ‌ها نیاز به فرهنگ‌ سازی دارد و راهکارهای برخوردی در این زمینه تاثیری نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در خلقت آفرینش انسان موجودی اجتماعی است و هسته اجتماع بشر از تشکیل خانواده است ادامه داد: متاسفانه تفکرات غربی تلاش‌ های زیادی برای تغییر ماهیت خانواده ‌ها دارد.

احمدی‌مقدم عنوان کرد: غرب تلاش دارد تا با استفاده از تغییرات تکنولوژی، روش ‌های زندگی را تغییر داده و ارزش ‌های اصیل و مقدس خانواده را کمرنگ کند تا در گذشت زمان چیزی از آن باقی نماند.

وی تغییر در برخی ارزش ها را طبیعی دانست و گفت: ارزشی مانند احترام گذاشتن و مدل‌های آن در جوامع مختلف متفاوت است از جامعه‌ای به جامعه دیگر تغییر می کند اما اصل و اساس ارزش‌ های مقدس زندگی مانند ازدواج و شیوه آن در جوامع غیرقابل تغییر است.

فرمانده ناجا در ادامه، کاهش سن ازدواج، افزایش طلاق و کاهش امر مقدس ازدواج، گرایش به زندگی فردی و تغییر شکل خانواده‌ها از آسیب های تاثیرگذار بر روند امنیت برشمرد.

وی ادامه داد: این آسیب ها که خود نیز از آسیب های دیگری بروز می کند فلسفه خانواده را متحول می‌ کند.

احمدی‌مقدم با اشاره به تغییرات در جوامع اظهار داشت: خانواده نقش تربیتی و آموزشی خود را بسیار کمرنگ دنبال می‌ کند و تربیت فرزندان به مهدها سپرده می شود که کارایی ندارند و نمی توانند مانند خانواده ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به بروز خانواده های دوچهره عنوان کرد: شکاف نسلی که در این بین به وجود می‌ آید باعث شده تا والدین برای فرزندان مرجعیت نداشته باشند و این مسئله مسائل دیگری را نیز به دنیال دارد.

وي افزود: خانواده سالم و کامل مي تواند نقش مهمي در کاهش آسيب هاي اجتماعي ايفا کند و به همين دليل بايد براي داشتن خانواده اي سالم بر الگوهاي اسلامي تکيه کرد و شکل سنتی خانواده ها را حفظ کرد.

احمدی مقدم با اشاره به تلاش های روز افزون غرب در تغییر ماهیت خانواده ها عنوان کرد: در 10 سال گذشته استفاده از شبکه های خبری فارسی زبان ماهواره ای در صدر برنامه ها بوده اما امروز می بینیم که شبکه هایی که مدعی اند برنامه های خانوادگی و فیلم های اجتماعی پخش می کنند دارای بیشترین بیننده هستند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور منشاء آسیب‌های خانواده را وجود شبکه‌های ماهواره‌ای و استفاده مردم از ماهواره عنوان کرد و گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که کانون خانواده را هدف گرفته و با برنامه‌هایی که پخش می‌کنند ضربه می‌زنند.

وی تغییر در لباس و نوع پوشش، استفاده از خودرو، موبایل و روزمرگی های زندگی و نیز برخی ارتباطات اجتماعی را متاثر از ترویج فرهنگ غرب اعلام کرد.

احمدی مقدم گسست زندگی زوجین از هم، تاخیر در سن ازدواج و زندگی فردی را از عواملی برشمرد که در آینده برای جامعه ناهنجاری زیادی به وجود می آورند.

وی طلاق را عامل فروپاشی کانون خانواده دانست و عنوان کرد: از عوامل طلاق و جدایی زوجین ازدواج در سن بالاست که شخصیت زوجین شکل گرفته و قابل تغییر نیست از این رو در مقابل یکدیگر گذشت ندارند و با انبوه مشکلات به طلاق روی می ‌آورند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر جدی گرفتن آموزش خانواده ها در حوزه امنیت اظهار داشت: مردم جامعه ما فهیم هستند و از قدرت درک بالایی برخوردارند اما در این زمینه باید از راه فرهنگ سازی اقدام کرد و راهکارهای دیگر به اندازه فرهنگ سازی جوابگو نخواهد بود./ک

برچسب ها: کاهش ، دنبال ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.