سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان /

فاز دوم پالایشگاه با اشتغال چهار هزار نفر کلید می‌خورد/پایان طرح تکمیلی فاز سوم به زودی

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: فاز دوم این پالایشگاه برای افزایش تولید بنزین و با اشتغال چهار هزار نفر کلید می‌خورد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،مسلم رحیمی با اشاره به اینکه با توجه به تلاش‌های صورت گرفته طرحهای تکمیلی فاز سه پالایشگاه آبادان تا پیش از پایان شهریور ماه امسال به اتمام و بهره برداری کامل می رسدف عنوان کرد: جهت گیری برنامه‌های شرکت پالایش نفت آبادان را به سمت اتمام باقیمانده کار واحدهای فاز سه (طرحهای تکمیلی) و راه اندازی آنها خواهیم بود.

وی با اشاره به وارد مدار شدن طرح آب رسانی به پالایشگاه در آینده ای نزدیک افزود: با اتمام طرحهای تکمیلی فاز سه پالایشگاه آبادان، بنزین تولیدی این پالایشگاه که در مرتبه یورو چهار قرار دارد به یورو 5 تبدیل می شود.

رحیمی اظهار کرد: طرح افزایش ظرفیت بنزین سازی پالایشگاه آبادان (فاز سه) با هدف خودکفایی از سال 83 آغاز و دو مرحله آن پارسال به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: با بهره برداری کامل از فاز سه (انجام و اتمام طرحهای تکمیلی)، مجموع تولید بنزین در پالایشگاه آبادان به حدود 15 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان یادآور شد: طرح بنزين سازی پالايشگاه آبادان در فازهای دو و سه در حالی به تصويب دولت رسيد كه فاز دوم آن به دليل هزينه ها و نياز به سرمايه گذاری فراوان قرار شد تا پس از فاز سوم اجرايی شود.

رحیمی در ادامه از آغاز عملیات فاز دو پالایشگاه آبادان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه نیاز است.

وی با بیان اینکه دو هفته دیگر به چین سفر خواهد کرد، اظهار داشت: در این سفر قرارداد عملیات احداث فاز دوم از طریق فایناس را امضا و نهایی می کنیم.

رحیمی ابراز امیدواری کرد تا دو ماه پس از انعقاد قرار داد عملیات احداث فاز دوم نیز کلید بخورد.

به گفته رحیمی با انجام این کار شهر و پالایشگاه از جهات مختلف نفع خواهند برد.

وی یادآور شد: با آغاز به کار فاز دو پالایشگاه آبادان حدود چهار هزار نفر به طورمستقیم و غیر مستقیم به مدت پنج تا شش سال مشغول به کار می شوند ضمن اینکه انجام این عملیات به نو شدن پیکره پالایشگاه نیز کمک می کند.

رحیمی ادامه داد: اثرات مثبت زیست محیطی و جایگزینی واحدهای جدید به جای قدیمی از دیگر مزایای اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: جلوه ای که انجام این کار برای شهر، نظام و کشور در بر دارد بسیار موثر و مفید است. با اجرای فاز دوم علاوه بر ارتقای کیفیت همه فرآورده های تولیدی این پالایشگاه کلیه‌ تاسیسات قدیمی پالایشگاه آبادان جمع آوری و تاسیسات جدید جایگزین آن خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، شش میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر گازوئیل، هفت میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت کوره، سه میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر نفت سفید یا سوخت جت و یک ملیون و ۵۰۰ هزار لیتر گاز مایع به تولید کشور افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این با راه‌اندازی طرح بنزین ‌سازی ( کت‌کراکر ) پالایشگاه آبادان تولید بنزین این پالایشگاه به ۱۵ میلیون لیتر در روز رسید که در صورت اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت  حجم تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه ۲۱ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: نفت ، آبادان ، فاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.