سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ حجت الاسلام قرائتی:

نماز و جهاد هر دواجب است و تعطیلی ندارد

نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در اولین همایش ملی « نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس » در شهرکرد، گفت: نماز و جهاد هر دواجب است و هیچ خیری مانع انجام خیر دیگر نمی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، با تشریح نماز خوف از دیدگاه قرآن کریم افزود: قوانین اسلام به دو دسته ثابت و متغیر تقسیم می شوند و اگر بنده خوبی باشیم خدا نیز در لحظات حساس کمکمان می کند.

وی، با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی رسانه های غربی و ماهواره های آمریکایی گفت: ماهواره یک فرمول علمی را به ما نمی دهد اما تلاش می کنند تا ما را به سوی عیاشی سوق دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: ولایت مطلقه فقیه یعنی، هرچه آقا گفته؛ چون حرف ولی فقیه حجت است، همانگونه که حرف یک پزشک متخصص برای بیمار حجت می باشد و طبق دستورش عمل می کند، از دستور ولی فقیه نیز باید تبعیت کرد.

وی غفلت را از مسلمانان واقعی به دور دانست و گفت: مسلمان گول نمی خورد و قرآن نیز گفته: گول گریه را نخورید چون ممکن است قلابی باشد، گول سخنرانی و مسجد را نخورید زیرا منافقین نیز مسجد ضرار ساختند؛ همچنین گول قسم و سوگند  و ایمان را نیز نخورید، چون ممکن است ایمانشان تاکتیکی باشد.

حجت الاسلام قرائتی اظهار داشت: طراحی و تهاجم فرهنگی در صدر اسلام اینگونه آغاز شد که عده از دانشمندان یهودی صبح به خدمت پیامبر آمدند و اسلام آوردند و شب هنگام از ایمان خود برگشتند.

نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بصیرت مضامینش همین است که چشم خود را باز کنید .

وی، در سخنان پایانی با تأکید بر همکاری مردم در ساخت مساجد افزود: هر عملی و هر پیشرفتی اعم از نظامی ، علمی و ... که در کشور باعث ناراحتی دشمنان می شود، عمل صالح است.

اولین همايش ملي « نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس »، در روز سه شنبه 10 اردیبهشت 92، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد اقامه نماز کشور، و سردار حسین سلامی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و با حضور مسئولان كشوری و استانی، یادگاران دفاع مقدس، خانواده های معظم شهداء و اقشار مردم و بسیجیان، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.