سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ درسال 91 صورت گرفت ؛

اعمال قانون بر 946 شكارچي متخلف درخراسان رضوي

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست خراسان رضوي از اعمال قانون 946 متخلف شكار و صيد با 764 مورد تخلف در سال گذشته خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،محمد اسدي پور گفت: در سال گذشته 49مورد تخلف در زمينه شكار غير مجاز پستانداران مورد رسيدگي قرار گرفته است و دراين ميان63 رأس قوچ و ميش وحشي، 10 رأس پازن  و 15 رأس آهو به چشم ميخورد.
وي افزود :كشف صيد غير مجاز بيش از 200 گونه ماهي، و بيش از 570 گونه پرنده نيز در كارنامه يگان حفاظت محيط زيست استان درج شده است .
وي با بيان اينكه قريب 1350 گونه پرنده و بيش از 50 گونه پستاندار از شكارچيان كشف و ضبط و بدامن طبيعت بازگردانده شده اند خاطرنشان کرد: 151 متخلف شكار و صيد نيز قبل از اقدام به شكار توسط يگان حفاظت محيط زيست استان دستگير شده اند.
اسدي پور آمار نگهداري و خريد و فروش حيات وحش زنده و غير زنده را درسال گذشته 837 مورد عنوان كرد و افزود: 27 سلاح غير مجاز و202 سلاح غير مجاز از جمله كشفيات ضبط شده از متخلفين طي سال گذشته بوده است.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست خراسان رضوي تصريح كرد: 20 مورد تخريب محيط زيست و قطع اشجار ، 96 مورد تعليف غير مجاز دام ، 100 مورد تخليه غير مجاز پسماند و فاضلاب ،110 مورد آلودگي آب و خاك و هوا نيز از جمله پرونده هاي متشكله درسال گذشته بوده است .
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست خراسان رضوي ميزان ضرر و زيان متعلقه به متخلفين درخصوص تخلفات صورت گرفته را 12 ميليارد و 459 ميليون و 839 هزار ريال عنوان كرد و افزود:  از اين مبلغ 514 ميليون و 719 هزار ريال وصول و به حساب خزانه واريز شده است .وي همچنين گفت 54 پرونده تخلف مختومه و 402 پرونده درمراجع قضايي در جريان است. /س

برچسب ها: اعمال ، قانون ، شکار ، چی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.