سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دوره هاي پودماني از نظام آموزش علمي و کاربردي حذف شد

درصد ظرفيت پذيرش کارداني علمي کاربردي کشور مربوط به خراسان رضوي است از سال آينده دانشگاه علمي کاربردي، در دوره هاي پودماني دانشجو پذيرش نمي کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،اين خبر را دکتر رضايي رييس دانشگاه علمي کاربردي خراسان رضوي روز گذشته در نشستي خبري اعلام کرد و درباره آن گفت : در بسياري از واحدهاي استاني دانشگاه هاي علمي کاربردي، دوره هاي پودماني به عنوان ساختاري جديد در نظام آموزشي در کشور، جايگاه خود را نيافت و متقاضي کافي نداشت.از اين رو تصميم بر اين شد که در دوره پذيرش جديد دانشگاه ، اين دوره ها حذف شود.

وي در بخش ديگري با اشاره به آغاز نام نويسي آزمون کارداني علمي کاربردي از 7 ارديبهشت ، اظهار کرد : علاقه مندان تا 14 ارديبهشت فرصت دارند با مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org براي ثبت نام اقدام کنند.

به گفته دکتر رضايي در اين دوره 177 هزار دانشجو در 4 هزار و 719 کد رشته محل سراسر کشور پذيرفته مي شوند که از اين تعداد، 16هزار و 100 نفر در 460 کد رشته محل استان خراسان رضوي پذيرش خواهند شد.او با اشاره به فعاليت 63 مرکز علمي و کاربردي در استان ، افزود : استان ما با برخورداري 10 درصد مراکز و 10 درصد ظرفيت پذيرش علمي کاربردي سراسر کشور، رتبه دوم را پس از استان تهران به خود اختصاص داده است.دکتر رضايي به تشريح جزئيات پذيرش مراکز علمي و کاربردي استان در آزمون سال جاري پرداخت و گفت : ظرفيت پذيرش استان در سال جاري نسبت به سال قبل 11 درصد افزايش يافته است. به اين ترتيب در سال جاري 8 هزار و 120 نفر در 232 کد رشته زير مجموعه شاخه صنعت ، هزار و 960 نفر در 56 کد رشته شاخه کشاورزي ، 4 هزار و 130 نفر در 118 کدرشته مديريت و خدمات اجتماعي و هزار و 890 نفر در 54 کد رشته شاخه فرهنگ و هنر پذيرش خواهند شد.
پذيرش دانشجو در 10 رشته جديد مقطع کارشناسي ارشد

دکتر رضايي در بخش ديگري با بيان اين که در حال حاضر 2 رشته مقطع کارشناسي ارشد در مراکز علمي و کاربردي استان فعال است ، گفت : ما در سال جاري با توجه به نياز صنايع استان، درخواست راه اندازي مقطع کارشناسي ارشد در 10 رشته جديد را هم به دانشگاه جامع علمي و کاربردي ارائه داديم.

وي درباره تفاوت دوره هاي کارشناسي ارشد علمي و کاربردي با ديگر دانشگاه ها ، تصريح کرد : دوره هاي کارشناسي ارشد ما به طور کامل پروژه محور است و با همکاري صنايع اجرا مي شود.

به اين ترتيب که يک صنعت نياز خود را در بخشي از فعاليت هايش به ما اعلام مي کند و ما تعدادي دانشجو را که زمينه کاري در اين خصوص دارند پذيرش مي کنيم.وظيفه اين دانشجويان در طول دوره کارشناسي، انجام کارهاي پژوهشي و اجراي پروژه مورد نياز صنعت است.

امتحانات پايان ترم امسال در 6 روزروزنامه خراسان: !

رضايي هم چنين در پاسخ به سوالي درباره امتحانات پايان ترم جاري دانشگاه هاي علمي و کاربردي گفت: امتحانات ما هم چون ديگر دانشگاه ها، بين روزهاي 11 تا 20 خرداد برگزار مي شود.بر اين اساس با توجه به تعطيلي 3 روز از روزهاي تعيين شده براي امتحانات پايان ترم، امتحانات دانشجويان طي 6 روز برگزار مي شود.بنابه گفته رئيس دانشگاه علمي و کاربردي استان، امکان برگزاري چند امتحان يک دانشجو در يک روز نيز بسيار زياد است.

با قدرت نظارت مي کنيم

وي در بخش ديگري در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره چگونگي نظارت بر عملکرد مراکز علمي و کاربردي استان و پيگيري انتقادهاي مردمي در اين زمينه ، اظهار کرد : ما با جديت موضوع نظارت بر مراکز را در دستور کار داريم و پس از تعطيلات نوروز سال جاري هم يک طرح نظارتي ضربتي را برگزار کرديم.در اين طرح مشکلات مراکز گوناگون شناسايي و به آن ها گوشزد شد و در صورت برطرف نکردن مشکلات در زمان معين، درخصوص کاهش ظرفيت مراکز و حتي به صفر رساندن آن اقدام خواهيم کرد.رضايي افزود : عموم مردم مي توانند از طريق مراجعه به دفتر مرکزي دانشگاه علمي و کاربردي يا تماس با شماره تلفن هاي 8531912 و 8552304 ويا ارسال نمابر به شماره 8531907 مشکلات خود را مطرح و آنها را پيگيري کنند.او هم چنين در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره مشکلاتي که براي دانشجويان مرکز علمي و کاربردي وزارت نيرو در منطقه سيدي مشهد به وجود آمده است ، گفت : اين مرکز از 2 سال قبل بنا به نظر وزارت نيرو دانشجو نمي گيرد و متاسفانه با وجود ظرفيت بسيار بالايي که به لحاظ امکانات و تجهيزات دارد، بدون استفاده مانده است/س

 

 

 

 

 

برچسب ها: حذف ، دوره ، پودمانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.