سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

کشور در تحول علمی به مجاهدت معلمان و اساتید نیاز دارد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کشور ما در مسیر اعتلای پیشرفت‌ها و رسیدن به سرمنزل واقعی سعادت به مجاهدت معلمان و اساتید دلسوز در دانشگاه‌ها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مسعود گنجی دیروز در آیین گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: هیچ دینی به اندازه دین اسلام به ضرورت و ارج و قرب علم اهمیت قائل نشده، به طوری که نقطه آغاز مکتب حیات‌بخش اسلام توجه به علم است و پرورش عالم یکی از مقاصد اصلی در این مکتب متعالی است.

وی، ضرورت تبیین جایگاه علم و عالم را در سطح جامعه یادآور شد و تصریح کرد: در همین زمینه باید به عظمت نبی مکرم اسلام (ص)و شاهکار خلقت اشاره کنیم که با خواندن رسالتش را آغاز کرد و در تداوم این حرکت عالمان و مجاهدان بسیاری در این سنگر کوشیده‌اند تا چراغ علم هرگز خاموش نشود.

گنجی با گرامیداشت سالروز شهادت علامه مطهری خاطرنشان کرد: اگر امروز از این شهید والامقام به نیکی یاد می‌شود به واسطه برجستگی علم و مجاهدت عالمانه این فقیه زمان است که هیچ وقت اجازه نداد،اسلام و علم حقیقی در مسیر انحراف قرار بگیرد.

وی افزود: امروز بر هر معلم، استاد و عالم روزگار وظیفه است که سنگربانی از علم و طهارت دینی در این حوزه را عهده‌دار شود، چراکه میدان علم میدان کسب فضایلی است که بشر همیشه در دستیابی به آن توانسته گام‌های جدی و اساسی بردارد.

گنجی همچنین تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را از گذرگاه علم، بصیرت و دانایی امکان‌پذیر دانست و گفت: کشور ما امروز از لحاظ علمی پیشرو در منطقه است و در شرایط کنونی توانسته با دستیابی به علم و فنون جدید دشمنان را ناکام بگذارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه یادآور شد: همه اساتید و دانشگاهیان منتظرند تا در 24 خرداد خالق حماسه‌ای شورانگیز باشند و حرکت در مسیر توسعه و تحقق آرمان‌ها و استراتژی‌های نظام را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند/س

برچسب ها: اردبیل ، مجاهدت ، معلمان ، و ، اساتید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.