سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

خسارت سیل در استان بوشهر به 110 میلیارد تومان رسید

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته خسارت سیل در استان بوشهر به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، معابر شهری و وسایل مردمی در مجموع به 110 میلیارد تومان رسیده است.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، شاپور رستمی در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهارداشت: بارش‌ باران که در هفته اول آذرماه در بوشهر به وقوع پیوست در مقایسه با دوره‌های قبل تقریباً بی سابقه بود.

وی افزود: متوسط بارندگی در سال زراعی در استان بوشهر 235 میلیمتر بوده در حالی که بارندگی روزهای 5 و 6 آذر در بوشهر، دشتستان و خارگ و گناوه به حدود 242 میلی متر رسید.

معاون عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: این بارش نشان می‌دهد سابقه این وضعیت را بعد از سال 65 در استان بوشهر نداشتیم.

رستمی خاطرنشان کرد: در حالی که بارش خیلی سنگین بود اما اقدامات انجام شده قبل از این بارش‌ها موجب شد جلوی بسیاری از خسارت‌های بیشتر گرفته شود و با آمادگی مسئولان، بحران به خوبی مدیریت شد.

وی گفت: بر اثر بارش‌های اخیر140 میلیون مترمعکب آب در سد رئیسعلی دلواری و در تغذیه‌های مصنوعی آب ذخیره شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گفته خسارت سیل در استان بوشهر به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، معابر شهری و وسائل مردمی در مجموع به 110 میلیارد تومان رسیده است.

رستمی با بیان اینکه 37 میلیارد تومان از این خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی است، بیان داشت: از وزارت جهاد انتظار داریم با وجود خسارت‌های سیل کمک‌های خوبی به استان داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش‌های مسئولان و مدیران اجرایی استان بوشهر در جریان سیل اخیر گفت: نیروهای مردمی، بسیج و سپاه نیز کمک‌های شایانی در این مدت داشتند و از تلاش‌های آنان نیز نهایت قدردانی را داریم.

معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر لایروبی معابر برخی شهرها، اداراتی همچون راه و شهرسازی و برق نیازمند تقویت بنیه مالی هستند.

هم چنین استاندار بوشهر گفت: بارندگی اخیر اگرچه موجب خوشحالی مردم شد ولی به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها خساراتی وارد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فریدون حسنوند در نشست ستاد مدیریت بحران دشتستان با قدردانی از خدمات مدیران دستگاهای اجرایی در رسیدگی به سیل زدگان گفت: دستگاه‌های اجرایی درحد توان در جریان سیل اخیر اقدامات خوبی داشته‌اند که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در جریان بارندگی بعد از چند سال خشکسالی اگر بخواهیم خسارت‌ها در نظر بگیریم خسارت‌ها در مقابل نعمت بزرگ خداوندی بسیار ناچیز است.

استاندار بوشهر با ابراز تاسف به لحاظ از بین رفتن چند تن از هم استانی‌ها در جریان سیل، به خانواده‌های محترم آنان تسلیت گفت و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای ابراز همدردی به خانواده از دست رفتگان سرکشی کنند و مشکلات آنان را برطرف کنند.

حسنوند افزود: پس از 8 سال خشکسالی در استان بارندگی اخیر باعث تقویت آب سفره‌های زیرزمینی و افزایش حجم ذخیره آب شد.

وی تاکید کرد: برآورد خسارات تا فردا انجام گیرد و پس از اعلام به مسئولان استانی به مسئولان کشوری نیز گزارش شود تا با یک برنامه ریزی دقیق بخشی از خسارت وارد شده جبران شود.

استاندار بوشهر همچنین اضافه کرد: بنیاد مسکن گزارشی از منازل روستاهایی که خسارت دیده‌اند تهیه کند تا پس از اعلام به وزارتخانه مربوطه تسهیلات اعتباری ارزان قیمت اختصاص یابد.

حسنوند بر آمادگی استان برای بارندگی هفته آینده تاکید کرد و افزود: حتماً برخی از نیازها در شهرستان‌ها تجمیع شود و برخی از مسیرها که احتمال قطع آب، برق و جاده است شناسایی شود که در صورت لزوم با بالگرد امداد رسانی شود.

وی با شاره به اینکه برخی ادارات از سیل اخیر و کمک رسانی به سیل زدگان فیلمبرداری کرده‌اند از آنان خواست این تصاویر در اختیار صدا و سیمای استان قرارگیرد تا از شبکه استانی سیما پخش شود.

استاندار بوشهر همچنین از برخی از نقاط برازجان که در بر اثر سیل تخریب شده بود بازدید کرد./ج1

برچسب ها: بوشهر ، خسارت ، تخریب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.