سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پانزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی برگزار شد

پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی روز سه شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : اکنون 70 درصد ساختمان ها و اماکن آموزش و پرورش استان توسط خیرین احداث شده است.

محمد تقی فخریان افزود : امروز خراسان پایه گذار و پیشتاز مدرسه سازی توسط خیرین است و بزرگترین خیرین را این استان دارد.

وی اظهار داشت : این مجموعه توانسته اند طی سال های گذشته تعداد زیادی از مدارس استان را بهسازی و نوسازی کرده و به آموزش و پرورش تحویل دهند.

وی افزود : خیرین در استان اقدامات توسعه ای گسترده ای را انجام داده اند و از هر قشر و گروهی وارد این امر خیر شده اند.

وی توضیح داد :چنانکه یکی از خیران استان فقط در یک اقدام 150 هکتار زمین و 300 ساعت آب آن را به آموزش و پرورش اهدا کرد و یا خیری که تمام دارایی اش را که برای تنها فرزندش گذاشته بود ، همه را بعد از شهادتش به این امر اختصاص داد.

وی افزود : در جایی دیگر از استان مرد چوپانی تمام آنچه را که داشت برای ساخت مدرسه ای به آموزش و پرورش هدیه کرد.

وی با اشاره به نیت های خیر بانوان و مردان خیر برجسته استان گفت : هنوز هم خراسان رضوی به این کمک ها نیاز دارد تا سطح آموزش ها و تعلیم و تربیت را ارتقا دهد.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این جلسه با بیان اینکه توسعه واقعی هر جامعه در توسعه علم و دانش است ،گفت : سرمایه گذاری در این عرصه اولویت سرمایه گذاری ها است .

غلامعلی رافتی افزود : امروز فعالیت مدرسه سازی بعنوان یک وظیفه ملی و دینی از رونق خوبی برخودار است و طی 15 سال گذشته که از شروع بکار مجمع خیرین مدرسه ساز در مشهد می گذرد تا کنون این تشکل و فعالیت در همه استان کشور گسترده شده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی گفت : امیدوارم خیران با همان تلاش و همت خود در جهت رفع برخی مشکلات موجود در بخش تعلیم و تربیت گام بردارند.

وی اظهار داشت : تعدادی از پروژه های نیمه تمام خیرین و نیز بخش دولتی باقی مانده که باید با تشریک مساعی این مدارس به انجام برسد.

وی افزود : همچنین باید خیران تلاش کنند بحث هوشمند سازی مدارس انجام داده و محقق کنند.

رافتی گفت : خیران می توانند کار هوشمند سازی مدارسی را که خود ساخته اند انجام داده و اگر سایر هم تمایل به این امر دارند کلاس ها و مدارسی که باقیمانده را در این راستا تجهیز کنند/س 

 

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، مدرسه ، ساز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.