سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

هوشمند سازی 33 هزار مدرسه در کشور آغاز شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت : طی سه سال گذشته هوشمندسازی بیش از 33 هزار مدرسه در سطح کشور آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حمید رضا حاجی بابایی در پانزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی افزود : طی 32 سال بعد انقلاب ما فقط 200 تا 300 مدرسه داشتیم که در یک اتاق آن یک دستگاه کامپیوتر قرار داشت.


وی اظهار کرد : در واقع اگر بخواهیم آموزش پرورش مدرن و پیشرفته و به روز داشته باشیم باید همه مدارس ما به روز شود ، در غیر اینصورت اگر مدرسه ای داشته باشیم که هوشمند نباشد دانش آموزان ما ضرر کرده اند.

وی با بیان اینکه برای هوشمندسازی هر کلاس درس حداقل 30 میلیون ریال نیاز است ، گفت : تجهیز هر کلاس در واقع عملا امکان بهره گیری 30 تا 35 دانش آموز را از این امکان فراهم می کند و به علوم روز آشنا می شوند.

حاجی بابایی افزود : در طول این 32 سال گذشته کل مدارس تیزهوشان کشور 92 مورد بود اما امروز کلاس های درس ما سنتی است و برای تربیت نسلی مجهز به دانش روز باید مدرن شوند و روش های تدریس ما نیز تغییر کند.

وی ادامه داد : ما در کشور به دنبال آن هستیم آموزش و پرورشی بسازیم که در دنیا پر افتخار باشد و دانش آموزانی تربیت کنیم که تراز بین المللی داشته باشند و برای این منظور بایدتمام امکانات کشور را به کار گرفته و خیرین به میدان بیایند تا مدارسی در سطح بین المللی بسازیم.

وی خطاب به خیران مدرسه ساز گفت :امروز برای استانداردسازی و به روز کردن مردم 10 تا 20 برابر آنکه که تا کنون ساخته اید و هزینه کرده اید، نیاز است.

وی گفت : الان نیاز است خیران وارد میدان شده و مدارسی را که ساخته اند، هوشمند سازی و استاندارسازی کنند.

وی اظهار کرد  : در طول 32 سال گذشته از انقلاب کل مدارس تیزهوشان کشور در92 منطقه بود اما طی این سه سال گذشته 114 منطقه جدید ایجاد شده که 130 درصد رشد داشته است.

وی افزود : در بحث مدارس نمونه دولتی و شاهد هم همین رشد را داریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : نتیجه این تلاش ها آن است که موجب شده امروز در بحث المپیادها امسال 5/17 درصد به لحاظ کمی و 33 درصد از نظر کیفی رشد داشته باشیم.

وی گفت : دو سال قبل دانش آموزان ما پنج مدال طلا و پارسال هفت مدال طلا کسب کردند.

وی ادامه داد : باید به گونه ای عمل شود که فرصت و زمینه شکوفا شدن استعدادهای همه دانش آموزان فراهم شود.

حاجی بابایی با اشاره به نقش خیران در توسعه مدارس بویژه خراسان رضوی گفت : علاوه بر این هم اینک چهار هزار سالن ورزشی در کشور ساخته شده و یا در دست احداث است ضمن آنکه فقط در خراسان رضوی 32 استخر در حال ساخت می باشد.

وی اظهار داشت : باید مدارس ما و امکانات آنها دگرگون و متحول شده و این با همت همه بخش ها ممکن است/س 

 

برچسب ها: هوشمند ، سازی ، مدارس ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.