سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریادار سیاری:

اگر دشمن بخواهد به ایران تعرض کند با خشم جوانان ما روبه‌رو می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بران اینکه اگر دشمن بخواهد به این کشور تعرض کند با خشم جوانان ما روبه‌رو می‌شود، گفت: نیروهای جوان رابطه‌ای هستند بین ارتش و ملت؛ یعنی این رابطه همیشه به بهترین نحو ممکن برقرار است و این‌جاست که می‌گوییم ارتش ما مردمی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" صبح امروز در چهارمین همایش تجلیل از سرباز جوان گفت: یک کشور زمانی پیشرفت و رشد می‌کند و جوانان می‌توانند شاهد پیشرفت خود در کشور باشند که امنیت در آن کشور حاکم باشد. برای برقراری امنیت باید دارای نیروی مسلح قوی باشیم تا بتوانیم امنیت را برقرار کنیم و این امر، پیشرفت و توسعه را به همراه دارد.
 
وی در خصوص عوامل مؤثر بر توانمندی نیروهای مسلح بیان کرد: نیروهای مسلح در وهله نخست باید نیروی انسانی سالم، قوی، مؤمن و متخصص داشته باشد که در نیروهای ما وجود دارد، چون شما سربازان وجود دارید. دومین عامل، تجهیزات است؛ بدین معنا که باید تجهیزات مناسب داشته باشیم واز مرزهای هوایی، زمینی و دریایی سرزمین‌مان دفاع کرده و امنیت را برقرار کنیم و سومین عامل نیز تأسیسات مناسب  است؛ یعنی باید اماکنی برای اسکان و نگه داری ادوات و نیروی مناسب داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: برای برقراری امنیت، به نیروی انسانی قوی، تأسیسات و تجهیزات نیاز داریم، اما کدام‌یک قوی‌ترند؛ مطمئنا نیروی انسانی، زیرا نیروی انسانی تجهیزات را می‌سازد و به کار می‌برد و بدون آن نمی‌توان از تأسیسات و تجهیزات بهره‌مند شد. مهم‌ترین عنصر توان رزمی نیروهای مسلح، نیروی انسانی است که به دو شاخه عناصر پایور و عناصر وظیفه تقسیم می‌شوند.
 
 دریادار سیاری در خصوص توانمندی کارکنان وظیفه اظهار داشت: قسمت عمده‌ای از نیروی انسانی نیروی مسلح را کارکنان وظیفه تشکیل می‌دهند. در طول سال چند هزار سرباز به ارتش وارد و از آن خارج می‌شوند که همگی سرباز هستند و بدنه نیروهای مسلح را تشکیل داده و خدمت می‌کنند. سربازان وظیفه باید بدانند که اهمیت کار آن‌ها در ارتش بسیار بالاست و مهم‌ترین عنصر توان رزمی نیروهای مسلح هستند.

وی گفت: نیروهای مسلح می‌توانند از علم، دانش و تخصص این جوانان برای ساخت تجهیزات و تأسیسات استفاده کنند و همین‌طور از توان رزمی آن‌ها بهره ببرند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: وجود نیروی وظیفه متخصص با علم و دانش، باعث برخورداری از تجهیزات و فناوری به روز است، زیرا اگر تجهیزات با فناوری روز همراه نباشد خوب نیست.
 
دریادار سیاری اظهار داشت: نیروهای جوان رابطه‌ای هستند بین ارتش و ملت؛ یعنی این رابطه همیشه به بهترین نحو ممکن برقرار است و این‌جاست که می‌گوییم ارتش ما مردمی است.
 
وی تصریح کرد: نیروهای وظیفه به این علت که جوان هستند با انرژی که در خود دارند بیشترین تحرک را به ارتش می‌دهند و با شور و نشاط و شادابی که دارند باعث می‌شوند که نیروهای مسلح شاداب، جوان و پیروز باشند. علم دانش تخصص و ویژگی‌هایی از این قبیل باعث می‌شود که نیروی انسانی بهترین عنصر باشد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش هم‌چنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به سربازان گفت: ارتش و نیروهای مسلح موظفند به طریقی نیروهای وظیفه را به کار بگیرند که بعد از خدمت، یک سرباز وظیفه نیرویی امیدوار به آینده باشد و باید به این مسئله دقت کرد که اگر کسی خدمت را پایان داد خروجش از خدمت موقتی است، زیرا تا مادامی که در کشور ساکن هستید باید از ارزش‌ها، دین و ناموس دفاع کنید.
 
دریادار سیاری به دوران هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که در دوران دفاع مقدس هم از کارکنان وظیفه‌ای که چند سال قبل در نیروهای مسلح خدمت می‌کردند استفاده شد تا افتخار و استقلال برای این کشور بماند.
 
وی در ادامه خطاب به سربازان و نیروهای وظیفه اظهار داشت: قدر خود را بدانید، شاید بهترین خاطره شما دورانی باشد که در ارتش خدمت کرده‌اید. این‌ها خاطرات ارزشمندی است که می‌ماند، شما باید بدانید در ارتشی خدمت می‌کنید که دفاع از ارزش‌های انسانی و همین‌طور دفاع از مرزهای مقدس ایران والاترین اهداف آن است که باعث بالندگی می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری تأکید کرد: اگر دشمن بخواهد به این کشور تعرض کند با خشم جوانان ما روبه‌رو می‌شود و این شما هستید که از مرزهای این مرز و بوم دفاع می‌کنید. بدانید و آگاه باشید که ارزش کار شما بالاست.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.