سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاليسی میک:

فقر و بی‌خانمانی شهروندان آمریکایی و کمکهای گزاف واشنگتن به رژیم صهیونیستی در راستای پروژه "ایران هراسی"

پاليسی میک در مقاله ای تحت عنوان "جنگ با ایران: آیا چاک هیگل چراغ سبزی به اسرائيل برای حمله علیه ایران داده است؟" به کمک هاي بي شائبه آمريکا به رژيم صهيونيستي در راستاي پروژه ايران هراسي با وجود فقر در اين کشور پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پالسی میک، "آندرو بائل" نویسنده اين مقاله با اشاره به سفر اخیر "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا به سرزمين هاي اشغالي و انعقاد قراردادهای نظامی با آن رژیم می نویسد "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا اخیرا سفری به فلسطن اشغالي داشت که هدف از آن تسلیح بیشتر تل آويو بود. هیگل اعلام کرد که دولت آمریکا جنگنده های با قابلیت فناوری پیشرفته را در اختیار رژیم صهیونیستی می دهد که از جمله آنها می توان به موشک های جدید و سامانه های ضد موشکی و سلاح های سنگین و بالگردهای بوئینگ اشاره کرد که قابلیت فیلم و عکسبرداری به منظور جاسوسی را نیز دارند. دولت آمریکا روزانه 8.5 میلیون دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی ارایه می دهد. این پول به میزانی است که 50 خانواده آمریکایی با متوسط قیمت مسکن در آمریکا می توانند به صورت روزانه در آن کشور صاحب خانه شوند.


این به غیر از 460 میلیون دلاری است که آمریکا بابت سامانه دفاعی موسوم به "گنبد آهنین" به رژیم صهیونیستی ارایه می کند که می توان با آن وثیقه لازم به منظور آزاد کردن بیش از 2.700 خانه مسکونی از بانکهای آمریکایی را تامین کرد. دولت آمریکا اعلام کرده که در آینده نزدیک در حدود 220 میلیون دلار اضافی نیز به رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد. این پولی است که با آن می توان نزدیک به 1.300 منزل مسکونی را ساخت. 


نویسنده در ادامه انتقادات خود از چاک هیگل بدلیل کمکهای بی شایبه اقتصادی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در عین بی توجهی به فقر شهروندان آمریکایی می افزاید "هیگل در مورد مقدار پولی که به منظور ساماندهی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به آن رژیم ارایه خواهد شد چیزی نگفت اما مبلغ هر هواپیمای جاسوسی ارایه شده به رژیم صهیونیستی ارزشی در حدود 400 منزل مسکونی در آمریکا را دارد که خود مبلغ قابل توجهی محسوب می شود.


این برنامه بخشی از بسته کمک پیشنهادی منطقه ای 10 میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی است. (دیگر نمی خواهم حساب کنم که با این پول چه تعداد منزل می توان در آمریکا ساخت.) هدف آمریکا از این برنامه ها چیست: آری، تمرکز بر "ایران". 

نویسنده در ادامه مقاله با اذعان به ماهیت "صلح آمیز" برنامه هسته ای کشورمان می افزاید "هرگز فراموش نکنید که بسیاری از کارشناسان مسائل هسته ای و امنیتی در مورد ایران از جمله کارشناسان نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که برنامه هسته ای ایران ماهیت "نظامی" ندارد و تهدیدی علیه سایر کشورها نیست. با این حال هیگل در حالی کمکهای میلیونی نظامی به رژیم صهیونیستی ارایه می دهد که بیش از 16 میلیون از کودکان آمریکایی زیر خط فقر زندگی می کنند." 

نویسنده در ادامه با انتقاد از موضع گیری هیگل در مورد قساوت های رژیم صهیونیستی و همچنین با اذعان به وحشی گری آن رژیم در مورد فلسطینیان می افزاید "بدترین اقدام هیگل اظهارنظر وی در مورد برنامه هسته ای ایران و چراغ سبز او به اسرائيل برای اقدام نظامی علیه ایران بود. هیگل در این باره مدعی شد "در صورت لزوم رژیم صهیونیستی می تواند از موجودیت خود دفاع نماید و تصمیمات لازم را اتخاذ نماید." مقصود وی از "تصمیمات" حمله نظامی احتمالی یکجانبه صهیونیست ها علیه تاسیسات هسته ای ایران بود. البته این رفتار غیر قابل منتظره ای از سوی اسرائيل نبوده است. در ماه نوامبر، اسرائيل با حمله علیه نوار غزه باعث شهادت بیش از 170 نفر از مردم غزه شد. از جمله این شهدا بیش از 30 نفر آنان کودک بودند. حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز نشان داد که آن رژیم تهدیدی برای همسایگانش می باشد." 


نویسنده با هشدار به دولتمردان آمریکایی می افزاید "بزرگترین مشکل آن است که دولت آمریکا ممکن است در یک باتلاق فرو رود و این تهدیدی برای شهروندان آمریکایی است. در صورتیکه رژیم صهیونیستی علیه ایران دست به حمله نظامی بزند به نظر می رسد که هیگل چراغ سبز را به صهیونیست ها نشان داده و نیروهای نظامی آمریکایی را به کمک نظامیان صهیونیست اعزام خواهد نمود. چاک هیگل در سفر اخیر خود به سرزمین های اشغالی اظهار داشت که "آمریکا بطور آشکار خود را متعهد به دفاع از رژیم صهیونیستی و مردم آن رژیم و امنیت آنان می داند" در صورتی که رژیم صهیونیستی آمریکا را به جنگ علیه ایران بکشاند، تعهد دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی بهای سنگینی را بر دوش مردم آمریکا خواهد گذاشت."


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.