سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

اطلاعات بیش ازدومیلیون خوزستانی در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است

سرپرست مركز بهداشت خوزستان گفت: برای اجرای طرح پزشك خانواده، تا كنون اطلاعات بیش‌ از دو میلیون خوزستانی در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'مهدی اقتصاد' اظهارداشت: 600 هزار نفر از این افراد، زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشكی اهواز هستند.

وی افزود: از مردادماه سال 84 طرح پزشك خانواده روستایی در سطح كشور آغاز شد و پس از آن در 23 بهمن سال 89 طرح پزشك خانواده شهری در شش شهر 20 تا 50 هزار نفری استان خوزستان به طور رسمی كلید خورد.

اقتصاد تصریح كرد: فروردین امسال نیز 9 استان و 15 دانشگاه و دانشكده علوم پزشكی در كشور برای اجرای طرح انتخاب شدند كه خوزستان نیز در میان این استان‌ها قرار دارد و در این مدت كوتاه تلاش كرده‌ایم تا گام‌های بلندی برای اجرای این طرح برداریم.

رییس مركز بهداشت خوزستان ادامه داد: بیش از 74 هزار نفر از جمعیت شهری به پزشكان عمومی لینك شده‌اند و ویزیت پایه پزشكان عمومی در شهرهای بالای 50 هزار نفر خوزستان آغاز شده است.

وی گفت: بیش از 600 نقطه استان نیز به شبكه سلامت متصل شده و نقاط دیگر نیز متصل خواهد شد.

اقتصاد با اشاره به اینكه هم اكنون از پزشكان موجود در سیستم بهداشتی درمانی برای طرح پزشك خانواده استفاده می‌شود اظهارداشت: با توجه به جمعیت بالای استان،‌ پزشكان زیادی برای اجرای این طرح مورد نیاز است كه تنها در حوزه دانشگاه علوم پزشكی اهواز به 800 پزشك نیاز داریم. /س
برچسب ها: ثبت ، اطلاعات ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.