سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر صفوی:

مردم می‌توانند بر فعالیت‌های مدیران اجرایی نظارت و حتی آن‌ها را مؤاخذه کنند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به نقش مردم در ساختار حکومتی کشور گفت: مردم می‌توانند از طریق نمایندگان خود در مجلس، بر فعالیت‌های مدیران اجرایی نظارت و حتی آن‌ها را مؤاخذه کنند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "سید یحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در همایش ملی جغرافیای انتخابات که در محل دانشگاه خوارزمی برگزار شد، به تشریح مفاهیم و دیدگاه‌های موجود در حوزه جغرافیایی پرداخت و گفت: در آغاز قرن جدید با پیشرفت محیرالعقول در فناوری‌های جدید، در علوم جغرافیایی و سایر علوم دیگر نیز یک تغییر اساسی حاصل شده است.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران ادامه داد: مردم یک کشور یا یک شهر و حتی یک روستا حق دارند در انتخابات قانونی برای تحقق مردم‌سالاری، مدیران یا بازیگران سیاسی محل خود را انتخاب کنند. بر همین اساس انسان‌ها حق دارند صاحب وطن، خانه، بنگاه اقتصادی باشند و در سطح محلی با انتخاب شورای شهر یا شورای روستا در تصمیم گیری‌ها مشارکت کنند.

وی افزود: مردم هر کشوری در فضای جغرافیایی، یک شهروند محسوب می‌شوند و به عنوان عضوی از ملت به ایفای نقش سیاسی در انتخابات می‌پردازند و یا در سایر فرآیندهای مردم سالاری نظیر انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری مشارکت کرده و می‌توانند در وضع قوانین کشور خود و یا ساختار قدرت دولت، از رئیس دولت تا انتخاب وزرا مشارکت کرده و مدیریت اجرایی کشور را برای چندین سال مطابق قانون اساسی انتخاب کنند. همچنین مردم می‌توانند از طریق نمایندگان خود در مجلس، بر فعالیت‌های مدیران اجرایی نظارت و حتی آن‌ها را مواخذه کنند.

وی ادامه داد: از نظر اینجانب جغرافیای انتخابات، در حقیقت نقش و فرآیند تک‌تک افراد جمعیت یک کشور و یا گروه‌ها و احزاب سیاسی و اصناف مختلف را در مقیاس کوچک و بزرگ بر ساختار قدرت تصمیم‌گیرنده در شوراها و در سطح ملی همچون انتخابات ریاست جمهوری و ساختار قدرت دولت، ارزیابی - سنجش و حتی پیش‌بینی و آینده‌نگری می‌کند.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.