سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

قدرت ملت ایران، محصول ایمان است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اولین همایش ملی « نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس » که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، نماز و رمز یازهرا (س) را رمز پیروزی رزمندگان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین سلامی؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، آن حضرت را به حق تجسم قرآن عظیم در سیمای یک زن و اسوه زنان دو عالم، مظهر خلقت هستی و گوهر زیبای آفرینش، حامی فداکار و مظلوم امامت دانست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما اینجا جمع شده ایم تا در مورد دو حقیقت سیال و حاکم بر سرنوشتمان یعنی نماز و دفاع مقدس، به گفتگو بنشینیم.

وی، توصیف ارتباط عمیق و ژرف این دو ( نماز و دفاع مقدس ) را از بیان عاجز دانست و گفت: همان گونه که امام عزیز (ره)، اعتقاد و ایمان و باور ما را نسبت به ائمه معصومین (ع) واقعی تر کرد، عمق داد و تصویری نزدیک به واقعیت در اذهان مسلمانان ایجاد کرد، دفاع مقدس هم باور ما را در زمینه تحقق وعده های الهی عمیق و اطمینان بخش کرد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس، دوران حماسه آفرینی رزمندگان اسلام را صحنه واقعی تفسیر آیات الهی بر روی زمین عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس یک فضای محسوس بود از نمایش واقعی نبرد حق علیه باطل که نشان داد، قلّت قوا و کثرت قوا عامل پیروزی نیست؛ بلکه وعده های الهی است که همیشه همراه حق بوده و عامل پیروزی است.

سردار سلامی، با اشاره به توطئه های دشمنان در برابر انقلاب اسلامی گفت: آنها برای خاموش کردن نور خدا که در اثر انقلاب در صحنه گیتی روشن شده بود، صف آرایی کردند؛ زیرا ملت ما که تازه به استقلال رسیده بود، استقلال خود را در پناه اسلام جستجو می کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به اتحاد دو امپراطوری شرق و غرب در برابر انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: آنها با هم متحد شدند تا انقلاب تازه متولد شده را بشکنند و از حاکمیت دین خدا بر روی زمین جلوگیری کنند.

وی، با اشاره به مناجات رزمندگان با خدا در دوران دفاع مقدس گفت: « الله اکبر » در جنگ معنای حقیقی داشت و در آنجا همه واژه‏های نماز با دل و جان انسان ها عجین شده بود و رزمندگان با قرائت ایاک نعبد و ایاک نستعین، واقعاً از خدا کمک می‏خواستند و خدا هم آنها را کمک می کرد.

این یادگار دفاع مقدس، با بیان خاطراتی از دوران حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در جبهه و مناطق عملیاتی خیبر، والفجر 8 ، جزایر مجنون و رقابیه افزود: رزمندگان در زیر باران آتش و گلوله به مناجات با خدا می پرداختند و در جستجوی جاودانگی و حیات طیبه بودند و دفاع مقدس این چنین انسان هایی را تربیت کرد.

وی، جبهه های جنگ را خالی از ریا و و رزمندگان اسلام را به دور از تظاهر دانست و گفت: انسان های ریاکار اهل             جان دادن نیستند.

سردار سلامی، دفاع مقدس را هویت بخش و راز بندگی را رمز موفقیت ها دانست و افزود: کسی که بنده خدا باشد از بردگی همه انسان ها آزاد می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قدرت ملت را محصول ایمان عنوان و شناخت را یک پایه عظیم از این قدرت معرفی و آگاهی را برترین سلاح و زیباترین جلوه قدرت ملت ایران دانست و گفت: امروز تکیه گاه اصلی ما نماز و صبر است.

جانشین فرمانده کل سپاه بر فراهم کردن زمینه های جذب جوانان به نماز تاکید کرد و توسعه فرهنگ نماز را حلال مشکلات جامعه دانست.

اولین همايش ملي « نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس »، در روز سه شنبه 10 اردیبهشت 92، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد اقامه نماز کشور، و سردار حسین سلامی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و با حضور مسئولان كشوری و استانی، یادگاران دفاع مقدس، خانواده های معظم شهداء و اقشار مردم و بسیجیان، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.