سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به علت وضعيت نابسامان مالي پزشكان؛

بيشتر پزشكان خبرنگار و مجري مي شوند

رئيس انجمن متخصصان داخلي گفت: هم اكنون پزشكان عمومي دچار وضعيت نابساماني هستند كه از اين رو به تدريج از گردونه حوزه پزشكي خارج شده و به مشاغلي همچون خبرنگاري و گويندگي و مجري گري روي مي آورند.

ايرج خسرونيا، رئيس انجمن متخصصين داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر، پزشكان عمومي دچار وضعيت نابساماني هستند.

وي افزود: علت اين نابساماني هم كم بودن سرانه بهداشتي و عدم ارائه پول از سوي بيمه هاست.

خسرونيا ادامه داد: بيماراني كه به پزشكان عمومي مراجعه مي كنند اغلب مشمول بيمه هستند و از اين رو، پزشكان نمي توانند خرج مطب خود را بدست آورند و مجبور به تعطيل كردن مطب شان مي شوند و به همين ترتيب از گردونه درمان خارج مي شوند.

وي عنوان كرد: متأسفانه بسياري از پزشكان به علت وضع مالي بد از حوزه پزشكي خارج مي شوند و بيشتر به مشاغلي هم چون خبرنگاري و گويندگي راديو، روي مي آورند.

رئيس انجمن متخصصان داخلي به پزشكان خانواده اشاره كرد و گفت: پزشكان خانواده از صبح تا شب در حال كار كردن هستند ولي تنها حدود 4 ميليون تومان حقوق مي گيرند.

وي افزود: البته اين مقدار حقوق را هم بايد به ماليات-تأمين اجتماعي- دستياران خود (ماما و پزشكان ديگر زير مجموعه خود) و منشي اختصاص دهند.

وي ادامه داد: از اين رو در حوزه زيادي از پزشكان عمومي از وضعيت شغلي ناراضي هستند.

خسرونيا در پايان اظهار داشت: خواستار افزايش سرانه بهداشتي درماني هستيم و همچنين خواهان تنظيم تعرفه حقيقي همچون كشورهاي تركيه- عراق- افغانستان و ساير كشورها هستيم./ح

برچسب ها: پزشک ، هزینه ، بیمه ، مطب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.