سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

مراقبت از دستاوردهای بیداری اسلامی را برای آینده مسلمانان حیاتی است‎

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت بیداری اسلامی گفت: آسیب شناسی بیداری اسلامی ضرورت تداوم حرکت ملت های منطقه برای دستیابی به اهداف خود می‌باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرگاران، عشرت شایق با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در اجلاس «علما و بیداری اسلامی» گفت: مواضع روشنگرانه و شجاعانه مقام معظم رهبری در مورد مسائل مهم بین المللی بویژه در مورد ترفندهای استکبار جهانی برای به انحراف کشیدن قیام های مردمی منطقه، خنثی کننده توطئه اختلاف افکنی بین ملت ها و مذاهب اسلامی است.

وی پیدایش و رشد اندیشه‌هاى نوین اسلامى در کشورهای مختلف را نشانه بالندگى و پویایى مکتب اسلام در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: استعمارگرانی که مى‌خواستند جوامع اسلامى را در تعارض دائمى میان جمود و تحجر از سویى و خودباختگى و التقاطى‌گرى از سوى دیگر نگه دارند، اینک در برابر پویایى اسلام و تفکر انقلابی مسلمانان احساس عجز می کنند و این موضوع دلیل اصلی مقابله آنان با موج بیداری اسلامی است.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، موج بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را نشانه‌ به ستوه آمدن ملت ها از تحقیر و ظلم های تاریخی سلطه گران و عوامل سرسپرده آنان اعلام کرد و افزود: وابستگان به قدرت‌های استکباری از هر راهی برای سرکوب ملت ها و یا به انحراف کشاندن قیام ها استفاده می کنند که یکی از این اقدامات، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و به راه انداختن درگیری های داخلی می باشد.

این کارشناس روابط بین الملل، مراقبت از اهداف و دستاوردهای بیداری اسلامی را برای آینده مسلمانان حیاتی دانست و گفت: خیزش اسلامی ملت های منطقه، زمینه ساز بازیافت عزت و اقتدار به غارت رفته مسلمانان است و قطعا این حرکت عظیم با کارشکنی و توطئه های مختلف غارتگران مواجه خواهد شد.

شایق گفت: تمکین ظاهری استعمارگران به خواست ملت ها از شیوه های شناخته شده و معمول سلطه جویان در مواجهه با قیام های مردمی در مناطق مختلف جهان می باشد و هدف از آن، تنزل دادن انگیزه حرکت توفنده مردم در حد جابجایی مهره‌ها و یا اصلاحات جزیی سیاسی و اقتصای است.

وی نقش علما در آگاهی‌بخشی به مردم را مهم و سرنوشت ساز اعلام کرد و افزود: در مصاف حق و باطل، پیروزى از آن حق است مشروط بر آنکه پیروان حق از امکانات و توانمندی های خود به شیوه ای درست استفاده نمایند و علما و نخبگان می توانند بیشترین تاثیر گذاری را در تشخیص به موقع دسیسه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در قبال ملت های منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.