سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان حوزه هنری برای جلسات نمایش‌نامه‌خوانی با موضوع "كمدی"

خیام وقار كاشانی از برگزاری جلسات نمایش‌نامه‌خوانی در حوزه هنری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، خیام وقار كاشانی؛ بازیگر تئاتر و مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی "باران" ؛ در این باره گفت: طی مذاكرات انجام شده با مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، قرار است آموزشگاه هنرهای نمایشی "باران" مجری طرح جلسات نمایش‌نامه‌خوانی با عنوان "پنجشنبه‌خوانی" در حوزه هنری باشد. از این رو با انتشار فراخوان از هنرمندان علاقه‌مند به نمایش‌نامه‌خوانی دعوت شده تا متون خود را برای شركت در جلسات "پنجشنبه‌خوانی" ارسال نمایند. 
وی درباره‌ی مزایای برنامه‌های "پنجشنبه‌خوانی" توضیح داد: گفته شده اسم جشنواره بر روی این برنامه گذاشته نشود اما قرار است این جلسات به صورت رقابتی برگزار شود و در پایان دوره از كارگردان‌ها و نقش‌خوان‌های برگزیده تقدیر شود. ضمن اینكه آثار برتر اولین دوره‌ی "پنجشنبه‌خوانی" برای تولید صحنه‌ای به دفتر تولید مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری معرفی خواهند شد. 
وقار كاشانی، مهلت دریافت متن‌های پیشنهادی را تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام كرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش "كمدی معاصر" و "كمدی‌های تاریخ نمایش" تا پایان اردیبهشت‌ماه به دبیرخانه‌ی "پنجشنبه‌خوانی" ارسال كنند. آغاز برنامه‌های ما از اولین پنجشنبه‌ی تیرماه آغاز خواهد شد و هر پنجشنبه در یكی از تماشاخانه‌های حوزه هنری جلسات نمایش‌نامه‌خوانی را پی خواهیم گرفت.همچنین برای افزودن به بار علمی برنامه‌های "پنجشنبه‌خوانی" بعد از هر جلسه نیز با حضور اساتید هنرهای نمایشی، جلسات پژوهشی با موضوع كمدی برگزار می‌شود تا حاضرین در جلسه ضمن نقد و بررسی هر اثر با اساتید فن نیز به گفت و شنود بپردازند. 
گفتنی است؛ دبیرخانه‌ی "پنجشنبه خوانی" در آموزشگاه هنرهای نمایشی باران به نشانی خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، ابتدای خیابان اراك، پلاك 72، واحد 7 واقع است و علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های 88900780 و 88916830 تماس حاصل نمایند./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.