سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام كرد :

گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در دانشگاههای سراسر کشور

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت : در راستاي گراميداشت روز ملي خليج فارس برنامه هاي مختلفي در دانشگاههاي سرار كشور برگزار مي شود.

به گزارش   گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، دکتر جلیل دارا افزود: در مراسم گرامیداشت روز ملي  خلیج فارس تعدادي از كارشناسان برجسته كشوري با موضوع جايگاه و اهميت تاريخي و ﻣﺴﺎﺋﻞ ژﺋﻮﭘﻮﻟﻴﺘﻴﻜﻲ خليج فارس به ايراد سخنراني و ارايه مطلب می پردازند.
 وي با اشاره به اينكه   انجمن‌های علمی تاریخ و جغرافیا با پژوهش و تحقیق در این زمینه  مي توانند نقش مهمی در تبیین عظمت و قدمت تاریخی خلیج فارس  داشته باشند  گفت :  وزارت علوم نیز از پایان نامه‌ها و پژوهش‌هایی با موضوع خلیج فارس  حمایت مي كند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت :  نام خلیج فارس، نامی برخاسته از تاریخ، فرهنگ و تمدن ماست و جایگاهی عظیم در میراث مشترک بشریت دارد لذا بزرگداشت این روز ملی امری است که می‌تواند بیشتر از هر جا در دانشگا‌هها و مراكز آموزش عا لي انجام پذیرد.
وی با اشاره به اينكه  خلیج فارس به عنوان منطقه‌ای حساس و استراتژیک جزء هویت ملت ایران محسوب می‌‌شود و هر ایرانی به داشتن چنین هویتی افتخار مي كند گفت :خلیج فارس برای ایران عزیز ما همواره با عزت و عظمت همراه بوده  و این امر از دیرباز وجود داشته و  متعلق به دوره خاصی نیست .
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام اينكه  تلاش استکبار جهانی و  برخی از قدرت‌های پوشالی برای نادیده انگاشتن این نماد اقتدار، تلاشي  بی‌ثمر است تاكيد كرد:  دانشگاهيان  ما که همواره حافظ میراث گرانبهاي ایران اسلامی بوده اند   در این زمینه پیشگام بوده و هستند.                                                      
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، خلیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.