سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میثاق‌نامه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد با رهبر انقلاب

68 نماینده تشکل های دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رهبر معظم انقلاب میثاق نامه‌ای را امضا کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، متن این میثاق نامه به شرح زیر است: حضور در عرصه سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری تکلیف اسلامی و ملی هر ایرانی است. انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی تجلی حضور و اراده ملت مسلمان ایران در برگزیدن آینده فرا روی نظام و تجلی ارزش و اصالت اراده و قوه تحلیل فرد فرد جامعه در بدوش گرفتن سهم خویش از پویایی و سرزندگی اصول انقلاب اسلامی است. نقش سرنوشت ساز فرهیختگان در عرصه نقد ، نظر و طرح مطالبات برخواسته از جان‌های مشتاق و آزاده دانشگاهیان نقشی بی بدیل در میدان ملی انتخابات دارد.

روحیه کاوشگرانه و حق‌طلبانه دانشگاهی همواره وجد و شور حضور را در میان ملت مسلمان ایران برانگیخته است.

امروزما، دست اندرکاران تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در عمل به تکلیف خود به منظور پاسداری از سلامت فکری و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تحقق آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی با روح قدسی امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله امام خامنه ای ولی امر مسلمین و شهدای انقلاب اسلامی عهد می بندیم که در این عرصه خطیر پیرو اصول ذیل باشیم:

1.دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی درعرصه تولید اندیشه و بازآفرینی آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اندیشه های التقاطی و منفعت طلبی های جناحی هرگز نخواهد توانست جایگاه و شان رفیع این نهاد مقدس را مغلوب نماید.

2.دانشگاه آزاد اسلامی با سر لوحه قراردادن فرامین ، رهنمودها و منویات مقام عظمای ولایت و بنا به وظیفه ذاتی خویش درعرصه انتخابات تمام مساعی خود را در جهت تحقق اصل مشارکت حداکثری در یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری، با رعایت اصل بی طرفی به کار خواهد بست.

3.دانشگاه بنا به فرموده امام راحل باید منشا تحولات جامعه باشد. در این راستا تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی تلاش خواهد نمود ضمن حضور فعال در عرصه انتخابات،سنجش خواست دانشگاهیان و آحاد ملت مسلمان ایران باشد . و نقش بی بدیل خود نظیر گفتمان سازی، نقادی و پیگیری مطالبات این قشرعظیم فرهیخته را در چارچوب اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بدون هیچ گونه وابستگی و تمایل به جریانات سیاسی حاضر در انتخابات آتی ریاست جمهوری و همچنین تلاش برای حضور همه جانبه ملت فهیم و عزیز ایران اسلامی در پای صندوقهای رأی ایفا نماید.

4.دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد ملی و نماد اعتماد و خودباوری و جایگاه رفیع علم آموزی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. فعالان این عرصه در نگرشی ملی و فراجناحی و در میثاقی سراسری اجازه نخواهند داد امکانات مادی و اعتبار معنوی این مجموعه در خدمت تامین منافع گروهی و جناحی قرار گیرد.

5.برترین دستاورد دانشگاه در عرصه انتخابات ارائه الگوی گفتمان انقلاب اسلامی و نظر عالمانه و ارائه تفاسیر دقیق علمی و کارشناسی از بر نامه‌ها و طرح‌های ارائه شده در عرصه انتخابات با هدف یاری رساندن به آحاد ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی در انتخاب اصلح است. تمام فعالان حاضر تلاش می کنند شان و اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه حفظ و افزون گردد.

6.نخستین وظیفه ما سعی در جهت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات آتی و پرهیز از تشتت و چند گانگی است.دانشگاه محمل همزیستی و مظهر تعامل و همرأیی مبتنی بر آگاهی است. فعالان تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد تمام همت خود را در جهت ایجاد فضای مفاهمه ملی و تحقق مشارکت حداکثری با تاکید بر عدم وابستگی سیاسی به جریانات، به کار خواهند بست.

7.منشا اعتبار دانشگاه توجه به خردورزی و پرهیز از شتابزدگی ناشی از نا آزمودگی است. فعالین دانشجویی و اساتید در تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی ضمن پرهیز از تحرکات شتابزده احساسی، به مقتضای دانش و به فراخور ظرفیت شایان توجه خود ، تمام کوشش خود را با دعوت از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به معرفی برنامه های پیشنهادی و اجرایی این کاندیدا و با قراردادن و ایجاد امکانات عادلانه ویکسان و در زمان مساوی برای حضورنامزدهای محترم به صحن مقدس دانشگاه و پرهیز از هر گونه تفکر جناحی در معرفی انتخاب اصلح به مردم شهید پرور ایران اسلامی خواهد نمود.

8.اسلام عزیز به یمن مجاهدت‌ها و رشادت‌های ملت قهرمان ایران اسلامی امروز در قله عزت و سرفرازی خود منشا و مبدا تمام اقتدار این مرز و بوم است.توجه و تعهد دانشگاهیان به مبانی اسلامی در تمامی امورجاری راهنمای حرکت این مجموعه عظیم در مسیر افتخار آفرینی و حماسه حضور سیاسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود.

9.شان رفیع انتخابات از منظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و عنایت ویژه معظم له به این امر حیاتی نشانگر تقدس عرصه انتخابات است. تشکل‌های اسلامی سیاسی با تمام توان خود درراستای مردمسالاری دینی و پالایش این عرصه مقدس از انحرافات و کژروی ها خواهد ایستاد و مجالی برای جولان منحرفان و فتنه گران باقی نخواهد گذاشت.

10.انتخابات مظهر اقتدار اسلامی و ملی و میدان اتحاد و تفاهم ملی است.امروزفعالان تشکلهای دانشگاه آزاد اسلامی تمام همت خود را در راستای ارتقای این مولفه ها به کار خواهد بست و تلاش خواهد نمود جلوه ای از اقتدار و عزت ملت مسلمان ایران در فرایند گفتمان سازی و بررسی نظرات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را درفضایی آرام و منطقی بدون هیاهو و غوغا سالاری در معرض دیدگان فرهیختگان دانشگاهی قرار دهد.

11.شاخصه های اصیل انقلاب اسلامی بالاتر و برتر از گروه‌های سیاسی است . لذا تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می کند اصول و مفاهیم والای انقلابی و ارزشهای رهایی بخش اسلامی تحت زعامت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

12.خادمان و دست اندرکاران تشکلهای اسلامی سیاسی ازبرادر گرامی آقای دکتر فرهاد دانشجو ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی ، به منظور احیا و ایجاد شعائر دینی و اسلامی در محیط دانشگاه و سرلوحه قرار دادن منویات و فرمایشات مقام عظمای ولایت در اداره و امور جاری دانشگاه و همچنین حمایت بی دریغ از فرزندان خود در تشکلهای اسلامی سیاسی دانشجویی تشکر و قدردانی نموده و حمایت خود را از برنامه های ایشان در جهت تحقق و اجرایی نمودن شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اعلام می نماید .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.