سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يكي از علماي كانادايي حاضر در اجلاس "علما و بيداري اسلامي":

حقوق مسلمانان در کانادا نادیده گرفته مي‌شود

يكي از علمای کانادايي شركت‌كننده در "اجلاس علما و بيداري اسلامي" گفت: کشورهای غربی با اینکه داعیه‌دار دموکراسی در جهان هستند اما نسبت به حقوق مسلمانان به ویژه مسلمانان کانادائی بی‌تفاوت هستند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاري اجلاس "علما و بيداري اسلامي" ظفر بنکاش عالم كانادايي در دومین روز برگزاري اين اجلاس با اشاره به مشکلات کشورهائی همچون بحرین و سوریه گفت: چرا کشورهای به اصطلاح دموکراتیک غربی فقط در حد شعار باقی مانده‌اند و درخصوص احقاق و زنده‌کردن حقوق مردم بحرین بی‌تفاوت هستند.

این عالم کانادائی افزود: موضوع سوریه بهانه‌ای برای دخالت غرب در این کشور اسلامی شده است و اين در حاليست كه سران غربي به دنبال حقوق مردم سوریه نیستند و فقط منافع خود را دنبال می‌کنند.

وی  با انتقاد از شیوع فرقه‌گرائی در جوامع مسلمین گفت: فرقه‌گرائی، ایدئولوژی خطرناکی است که در جوامع مسلمین گسترش پیدا کرده است که باید برای رفع این مشکل فکری اساسی کرد.

بنکاش افزود: منافع مسلمانان با ترور علمائی همچون البوطی  یا عملیات انتحاری و کشتار مردم و اقداماتی از این دست  تامین نمی‌شود بلکه این روشها منافع دشمنان اسلام را تامین می‌کند.

وی با اشاره به نقش بارز انگلیس و فرانسه در خلق فرقه‌گرائی در جامعه مسلمین اظهارداشت: این کشورها از صد سال قبل دست به  این اقدام نابهنجار زدند و پس از این اقدامات رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین مستقر کردند.

 بنکاش افزود:وظیفه علماي امت است که برای رفع این مشکل فرقه‌گرائی راهی اساسی و كارآمد پیدا کنند.

وی تصریح کرد: راه حل بحران سوریه جنگ نیست بلکه گفتمان است و باید در این باره به دنبال راه حلی مسالمت‌آمیز بود.

اين عالم كانادايي در پایان یادآور شد: موضوع سوریه موجب شده است متاسفانه موضوع فلسطین به حاشیه برود.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.