سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریادار سیاری :

20 برابر محیط کره زمین دریانوردی کرده ایم/مثلث طلایی مالاکا، باب المندب و تنگه هرمز، محل تمرکز نیروی دریایی ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی ایران در اعزام ناوگروه های این نیرو به آبهای بین المللی، گفت: ناوگروه های نیروی دریایی ارتش تاکنون 20 برابر محیط کره زمین دریانوردی کرده اند.


 
به گزارش  گروه استانها باشگاه خبرنگاران امیر دریادار حبیب الله سیاری در اردوی فرهنگی- آموزشی معارف جنگ شهید صیاد شیرازی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش در منطقه بندر امام خمینی (ره) نیروی دریایی ارتش، افزود:نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین امنیت شناورهای نفتکش و تجاری کشورمان در خطوط موصلاتی دریایی تاکنون 25 ناوگروه به آبهای آزاد و بین المللی اعزام کرده است.

سیاری به فعالیت های کنونی نیروی دریایی ارتش و سفر های بین المللی آن اشاره و تصریح کرد: مثلث طلایی مالاکا، باب المندب و تنگه هرمز، مثلث مهمی است که بنا به توصیه رهبری، محل تمرکز نیروی دریایی ارتش است که 93 درصد واردات و صادرات کشور از این مسیر انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت دریا، خاطرنشان کرد: دریا مناسب ترین راه برای حمل و نقل بوده و تنها راهی است که با استفاده ار آن به همه جای دنیا امکان سفر وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: این در حالی است که بیش از 90درصد صادرات و واردات کشور ما از طریق دریا انجام می شود که این امر، تأثیر دریا در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را بخوبی نشان می دهد.

دریادار سیاری در ادامه یادآور شد: هدف اصلی عراق از شروع جنگ تحمیلی، جلوگیری از صادر شدن انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: از جمله اهداف عراق از حمله به ایران که با کمک قدرت های غربی انجام شد، دستیابی مناسب به مناطق نفت خیز خوزستان، رسیدن به خلیج فارس، کنترل کامل اروند رود و گسترش حوزه ژئوپولتیکی و ژئواکونومیکی عراق و از همه مهمتر جلوگیری از صادر شدن انقلاب اسلامی ایران بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پشتیبانی های نیروی دریایی از نیروهای خودی در طول دوران جنگ تحمیلی، خطاب به دانشجویان گفت: نیروی دریایی در طول دوران جنگ تحمیلی، برای جلوگیری از کامل شدن حصر آبادان با پشتیبانی های خود به دیگر نیروهای نظامی کمک کرد و موجب شد عراق نتواند در عملیات هایش به موفقیت های زیادی دست یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی، مهمترین برنامه نیروی دریایی ارتش، پشتیبانی نفتکش های ایرانی بود که موجب می شد صادرات نفت کشورمان ادامه یابد و ما از این طریق توانستیم چرخه اقتصادی کشور را به گردش درآورده و تحریم ها را خنثی کنیم.

سیاری با اشاره به پشتیبانی 10هزار نفتکش در 150 عملیات نیروی دریایی در زمان جنگ، گفت: از این طریق 300 میلیون تُن کالا جابه جا شد.

وي گفت:از پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش،وی خاطرنشان کرد: در آن دوران تنها سه درصد از کشتی های ایرانی مورد اصابت گلوله های عراقی قرار گرفت و دو درصد نیز از کشتی های پشتیبانی کننده غرق شدند که این آمار در طول هشت سال دفاع مقدس آمار موفقی است./ش


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.