سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اردبیل در جمع چهار نامزد نهایی برای انتخاب "شهر مطالعه" کشور

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از قرار گفتن این استان در بین چهار نامزد نهایی جهت انتخاب شهر مطالعه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صادق فرهمندامین در جمع مدیران کتابخانه های عمومی استان افزود: شهرهای کرج، اهواز، یزد و اردبیل نامزدهای نهایی برای انتخاب شهر مطالعه کشور هستند.

وی افزود: این شهرها براساس شاخص های متعدد از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتخاب شده اند و با رونمایی از لوح زرین در غرفه نهاد در بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، قرار است این لوح به مدیران فرهنگی شهر انتخاب شده به عنوان شهر مطالعه اهدا شود.

فرهمندامین با بیان اینکه قرار گرفتن اردبیل در بین کاندیداهای شهر مطالعه، افتخار بزرگی برای استان محسوب می شود، ابراز امیدواری کرد این استان بتواند به عنوان شهر مطالعه در سال 92 انتخاب و عنوان اولین شهر مطالعه کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به موفقیت های استان در پنج سال اخیر در عرصه کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: برگزاری همایش های کشوری، افتتاح گنجینه آثار نویسندگان استان، راه اندازی ایستگاههای مطالعه، شبانه روزی کردن کتابخانه مرکزی اردبیل و استقبال کم نظیر شهروندان از کاروان کتابخانه صبا از جمله این موفقیت ها است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کسب رتبه سوم کشوری در حوزه انجمن کتابخانه های عمومی، کسب رتبه دوم کشوری در حوزه کانون های ادبی در کنار ارتقاء استان اردبیل در شاخص های متعدد کتابخانه ای از جمله افزایش عضویت شهروندان در کتابخانه ها، توسعه فضاهای کتابخانه ای و افزایش سرانه مطالعه را از دیگر فعالیت های پنج سال اخیر برشمرد.

فرهمندامین تاکید کرد که مردم استان بیش از پیش با حضور در کتابخانه های عمومی و قرار دادن کتاب در سبد مصرفی روزانه خود، فرهنگ کتابخوانی را در سطح جامعه نهادینه کرده و در این رقابت تنگاتنگ فرهنگی، گوی سبقت را از دیگر شهرها ربوده و لوح زرین شهر مطالعه را به اردبیل بیاورند./س

برچسب ها: اردبیل ، نامزد ، شهر ، مطالعه ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.