سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

میراث فرهنگی خراسان شمالی هزار و 600 كارت صنعتگری صادر كرد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی از صدور هزارو 600کارت صنعتگری در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی كاظمی گفت: افزون بر این، تعداد 708 نفر از صنعتگران این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی برگزاری كلاس آموزشی در شش مركز آموزشی ثابت و 13 مركز آموزشی سیار صنایع دستی استان، برگزاری 51 كلاس آموزشی و صدور 745 فقره گواهینامه صنایع دستی به هنرآموختگان و آموزش 635 نفر در دوره های صنایع دستی را از دیگر فعالیت های این اداره كل برای رونق صنایع دستی استان عنوان كرد.

كاظمی افزود: صدور سه فقره جواز تاسیس كارگاهی، صدور و تمدید 9 فقره پروانه تولید كارگاهی و برگزاری 17 نمایشگاه و مشاركت در برگزاری 28 نمایشگاه خارجی بین المللی ، ملی، منطقه ای، استانی و محلی از دیگر فعالیت های این اداره كل در سال قبل بود.

وی كسب نشان ملی و مرغوبیت كالا برای 11 اثر صنایع دستی و معرفی برای دریافت مهر اصالت یونسكو و دریافت مهر اصالت برای سه اثر 'چاروق، حجاری و سفره كردی' را از اقدامات این اداره برشمرد و گفت: سال قبل دو اثر صنایع دستی استان شامل سفره كردی و ابریشم بافی در فهرست آثار ملی كشور نیز به ثبت رسید.

طبق آمار معاونت صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در این استان 15 هزار نفر در بخش صنایع دستی فعالیت دارند كه در 33 رشته مختلف از جمله دستبافته های داری، رودوزی، نساجی، صنایع چوب و چرم به تولید می پردازند.

صادرات صنایع دستی تولید شده توسط صنعتگران خراسان شمالی عمدتا از سوی بازرگانان استان های همجوار صورت می گیرد.

خراسان شمالی كه سكونتگاه اقوام مختلف كرد، تركمن، ترك، فارس و تات است در زمینه صنایع دستی تولیدات متنوع و گونه گونی دارد./س

برچسب ها: صدور ، کارت ، صنعتگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.