سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست مالکان از انتخاب مهندسان ناظر قطع شد

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران گفت: رابطه مالکان با انتخاب مهندسان ناظر به طور کامل قطع شد و مالکان حق تعويق ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه در ساختمان‌هاي بالاي سه هزار متر تمامي فرآيندهاي ساخت و ساز در آن اجرا مي‌شود، افزود: از ابتداي ارديبهشت براي ساختمان‌هاي با متراژهاي يک هززار و 500 متر تا 3 هزار متر از 4 ناظر مهندس در 4 رشته استفاده مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه به دنبال شناسايي آسيب ها و نارسايي هايي ساختماني هستيم افزود: پس از شناسايي آسيب ها در ساخت و سازهاي استان تهران و پس از توافق با شهرداري ها و مهندسان ناظر ميزان متراژها و مهندسان ناظر کاهش مي‌يابد.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با اشاره به اينکه رابطه ميان مهندس ناظر و مالک به طور کامل قطع شده است، افزود: مالک در حال حاضر هيچ حق انتخابي براي مهندس ناظر ندارد و توسط نظام مهندسي انتخاب مي‌شود.

غفراني تصريح کرد: اجراي کامل قانون نظام مهندسي بر عهده وزارت راه و شهرسازي است که تاکنون قدرت اجرايي کاملي نداشته است.

وي در ادامه اظهار داشت: سازنده حق تعويض مهندس ناظر خود را بدون دليل ندارد و هيچ دليلي براي برخورد ناظر و مالک ساختمان وجود ندارد.

غفراني در ادامه خاطر نشان کرد:براي اخذ پروانه اشتغال لازمه گذشت سه سال زمان فارغ التحصيلي دانشجويان است.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با اشاره به اينکه مقدرات ملي ساختمان‌هاي استان تهران به طور کامل رعايت نمي‌شود افزود: در آينده نزديک با اجراي کامل مقدرات شاهد شکوفايي اجراي مقدرات ملي ساختمان استان تهران هستيم./عب
برچسب ها: ملکان ، ناظر ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.