سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عارف در جمع خبرنگاران:

سفر استاني امتياز نيست، رئيس دولت بايد پاسخگو باشد/ مبارزه با فساد را از دانه درشت‌ها شروع مي‌کنم

محمدرضا عارف كانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: ساده زيستي، ارتباط با مردم، سفرهاي استاني و مسكن مهر امتياز نيست وظيفه است، رئيس دولت بايد جوابگو باشد و با مردم ارتباط داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اخلاق را چطور در جامعه رعايت خواهيد كرد، گفت: ما يك منشور اخلاق 10 ماده‌اي آماده كرديم و به همه اعضاي گروه اعلام كرديم كه براساس اين منشور عمل كنند.

عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به اين سوال كه بحران اقتصادي جامعه را چطور حل خواهيد كرد، گفت:‌ اولويت ما تثبيت نرخ ارز است، بايد با ايجاد يك ساختار نظام‌مند و ثابت بتوانيم در عرصه ارز ثبات ايجاد کرده و با تكيه بر اين اولويت، اقتصاد را از بحران خارج كنيم كه با اجرا شدن اين مسئله طبيعتا جلوي تورم، بيكاري و گراني گرفته خواهد شد.

كانديداي احتمالي دور يازدهم رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اطرافيان شما در دولت آينده در صورت پيروزي چه كساني خواهد بود، تصريح کرد: اعضاي دولت من را متخصصان، افراد كارآمد و لايق تشكيل خواهند داد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا شما از بين نقاط قوت رئيس‌جمهور فعلي فقط اجراي هدفمندي رايانه‌ها را مطرح كرديد، گفت: ساده زيستي، ارتباط با مردم، سفرهاي استاني و مسكن مهر امتياز نيست، بلكه وظيفه است، هر مسئول ارشد نظام بايد ساده زيست باشد  و بايد جوابگو باشد و با مردم ارتباط داشته باشد.

عضو شوراي تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا اصلاح‌طلبان در تلاش هستند تا با پيروزي در انتخابات آينده شكست سال‌هاي 84 و 88 را جبران كنند، اظهارداشت: ما هميشه پيرو رهبري بوديم و با حركت در مسير انقلاب حتما تلاش خواهيم كرد در انتخابات پيروز باشيم و شكست را جبران كنيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه جنابعالي گفته‌ايد در انتخابات 88 تقلب نشده بود بلكه تخلف بود، بيان داشت: به هر حال اتفاقاتي در انتخابات 88 صورت گرفته، در هر انتخاباتي تخلف مي‌شود ولي ما تقلب را قبول نداريم، ما در حال حاضر نياز به عبور از اين مسئله داريم چرا كه عدم عبور نشان از توقف نظام خواهد بود كه دشمن هم طبيعتا از آن سوءاستفاده خواهد كرد.

كانديداي احتمالي دور يازدهم رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال كه تحريم‌هاي دوره‌هاي اصلاحات با تحريم‌هاي فعلي قابل مقايسه نيست، پس نبايد دولت اصلاحات را دولتي موفق دانست تاکيد کرد: كشورمان ايران هميشه با تحريم‌ها روبرو بوده است، گاهي اين تحريم‌ها نانوشته بوده و گاهي هم به شوراي امنيت كشيده شده است.

وي ادامه داد: وضعيت فعلي كشور ناشي از تحريم نيست، بايد با تدبير و درايت مشكلات را برطرف كنيم و با برقراري يك رابطه حسنه با مردم جامعه را براي عبور از تحريم‌ها واكسينه كنيم.

عارف ادامه داد: بايد در مرحله اول تلاش كنيم تا تحريم نشويم و با ديپلماسي قوي مي‌توان جلوي تحريم‌ها را گرفت و با توجه به اينكه ما پتانسيل قوي در منطقه داريم، لازم و ضروري است كه جلوي طولاني شدن پرونده هسته‌اي گرفته شود و با يك تدبير عاقلانه يك نتيجه خوب كسب كنيم.

عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به سوالي در رابطه با نقش اصلاح‌طلبان در اغتشاشات 88 و زمينه‌ سازي براي ورود دشمن به كشور، تصريح کرد: اصلاح‌طلبان هميشه پيرو رهبري بوده‌اند اما قطعا هر اغتشاشي زمينه ظهور دشمن را فراهم مي‌كند. بنابراين لازم است با همگرايي دشمن را دور كنيم و سعي در همدلي داشته باشيم.

وي در خصوص ارتباط با آمريكا افزود: با توجه به اظهارات مقام معظم رهبري مخالف مذاكره نيستيم، ولي معتقدم بايد مذاكره از موضع قدرت باشد و به هيچ عنوان نبايد از حق اصلي خود بگذريم.

معاون اول دوره اصلاحات در پاسخ به اين سوال كه نظر جنابعالي در خصوص سرمقاله روزنامه كيهان كه خاتمي را مفسد في‌الارض خوانده است چيست؟ گفت:‌ من متأسفم كه در چنين مقطع زماني كه آرامش شرط لازم و ضروري نظام است فضاي حاكم بر جامعه را دچار بي‌قراري و تزلزل مي‌كند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه احزاب ديگر در گروه شما جايي براي ابراز عقيده خواهند داشت گفت: در حال حاضر من عضو هيچ حزبي نيستم اما بر اين باورم كه بايد يك دست نمي‌توان كشور را اداره كرد. بايد احزاب و گروه‌هاي سياسي متعدد را در دولت پذيرفت.

وي در خصوص پرونده امام موسي صدر گفت:‌ پرونده امام موسي صدر در همه دولتها مورد پيگيري قرار گرفته است و مطمئنا تا به نتيجه نهايي رسيدن ادامه خواهد داشت.

عارف در پاسخ به اين سوال كه عملكرد شما براي مقابله با فساد چيست گفت:‌ اگر من رئيس جمهور شوم مطمئنا از دانه درشت‌ها شروع خواهم كرد، بزرگترين پرونده‌ها را مورد بررسي قرار خواهم داد، اما بايد طوري عمل كنيم كه اعتماد در جامعه حفظ شود تا وقتي كه جرمي ثابت نشده نبايد رسانه‌اي شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه وضعيت فعلي وي در انتخابات چيست گفت:‌ من از اول هم گفتم وقتي هاشمي و خاتمي بيايند كناره گيري خواهم كرد، اصلاح طلبان به هر اجماعي برسند من حتما آن را اجرا خواهم كرد.

كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال كه ستاره‌دار بودن دانشجوها از دوره اصلاح طلبان شروع شده بود چرا به اصولگرايان نسبت مي‌دهيد گفت: من اصلا اين حرف را قبول ندارم ما در دوره اصلاحات دانشجوي ستاره‌دار نداشتيم، هدف ما خشكاندن ريشه ستاره‌دار شدن دانشجوهاست.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در دولت شما هم حرف‌هايي از نگذاشتند، يا نمي‌گذارند خواهد بود گفت:‌ من ديگراني را كه نگذارند را نمي‌شناسم، اگر اشكال بود حتما از خودم بوده است من مانعي را براي حل مشكلات نمي بينم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عارف ، منشور ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.