سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد اقتصادي با حفظ کيفيت زيست محيطي رابطه مستقيم دارد

ارتباط ميان رشد اقتصادي و حفظ کيفيت زيست محيطي در يک بستر زماني بلندمدت مي توان به صورت مستقيم تاثيرگذار باشد.

مريم اصغري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در دو دهه گذشته دو جريان فکري وجود داشته است که ميان رشد اقتصادي و حفظ استانداردهاي زيست محيطي، يکي را بايد انتخاب کرد.

وي در ادامه افزود: رويکرد اول به نوعي انتخاب ميان رشد اقتصادي و حفظ استانداردهاي زيست محيطي است، بدين معني که اصولا رشد اقتصادي و در نتيجه افزايش توليد نيازمند مواد اوليه و صرف انرژي بيشتر به عنوان داده هاي توليد است که در مقابل افزايش توليد زباله را به همراه دارد، بنابراين سياستگذاري در اين رابطه بايد ميان حفظ محيط زيست و يا دستيابي به رشد اقتصادي کشور يکي را انتخاب کنند.

اين کارشناس اقتصادي در مورد رويکرد دوم، اظهار داشت: مسير بهبود کيفيت زيست محيطي به موازات رشد اقتصادي بوده و به منظور بهبود استانداردهاي زيست محيطي، بايد در جريان رشد اقتصادي گام برداشته شود.

اصغري خاطرنشان کرد: به طور قطع سطح بالاتري از درآمد موجب افزايش تقاضا براي کالايي مي شود که از سطح کمتري از مواد اوليه استفاده مي کند و نيز اينکه افزايش درآمد موجب افزايش تقاضاي کيفيت مي شود و اين به معناي پذيرش معيارها و ضوابط حفاظتي زيست محيطي نيز مي شود./عب
برچسب ها: کشاورزی ، تعاون ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.