سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان غربی/

زنان نقش کلیدی در موفقیت‌های مردان دارند

امام جمعه میاندوآب گفت: موفقیت‌های چشمگیر مردان در گرو حمایت و پشتیبانی زنان آن‌ها بوده ‌است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمدجواد قهرمانی با اشاره به جایگاه ویژه  زنان در اسلام، اظهار ‌داشت: اسلام چنان مقام و منزلتی به زنان بخشیده که در هیچ مکتب و مذهبی چنین توجه ویژه‌ای به مقام و منزلت زن در نظر‌ گرفته‌ نشده‌ است.

وی با اشاره به توطئه‌های مستکبران غربی درباره کم اهمیت جلوه دادن نقش زنان در اسلام، اذعان داشت: مطالعه سیره رسول گرامی اسلام و آیات و روایات ائمه معصومان (ع) حاکی از تاکید ویژه اسلام بر جایگاه ممتاز زن در زندگی بشر است که در هیچ مکتب و آیینی چنین دیدگاهی نسبت به مقام و منزلت زن دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کشور‌های غربی که مدعی حقوق زنان هستند، با وجود  سوء استفاده از کلمه مقدس آزادی، هیچ اقدام حمایتی از میلیون‌ها زن و دختر که سالانه در جوامع غربی مورد خرید و فروش، تجاوز و بهره کشی‌های بی‌رحمانه قرار می‌گیرند، اتخاذ نمی‌کنند.

قهرمانی تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی با تاسی از سیره رسول گرامی اسلام و با تاکید بر الگو قرار دادن حضرت زهرا (س)، زمینه را برای ورود زنان به عرصه‌های اجتماعی و حضور فعال آن‌ها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی همراه با حفظ عفت و پاک‌دامنی فراهم کرده است.

وی به نقش مهم و کلیدی زنان در تحکیم بنیان خانواده اشاره ‌کرد و افزود: این زنان هستند که با زحمات و ایثارگری‌های خود، مردان را برای ورود به عرصه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و ایفای نقش هر چه مؤثرتر در این عرصه‌ها آماده می‌کنند و خود نیز دوشادوش مردان در این عرصه‌ها حضور فعال و موثری را از خود نشان می‌دهند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «از دامن مرد زن به معراج می‌رود» خاطرنشان کرد: با مطالعه و بررسی زندگانی علما و شخصیت‌های برجسته تاریخ به خوبی می‌توان به نقش موثر زنان صالح در رسیدن به موفقیت‌های مردان بزرگ پی برد.

وی گفت: زنان مسلمان امروز با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) در مواردی همچون خانه‌‌داری، همسر داری، تربیت فرزندان و حفظ عفت و پاک‌دامنی می‌توانند دنباله‌رو ایشان در مسیر زندگی باشند.
برچسب ها: زنان ، موفقیت ، میاندوآب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.