سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبري:

اجلاس تهران محفلي مناسب براي آسيب‌شناسي جريان بيداري اسلامي/ تفرقه بين شيعه و سني حربه زنگ‌زده بدخواهان است

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه بيداري اسلامي، جرياني اصيل و ريشه‌دار در جهان است، گفت: اجلاس "علما و بيداري اسلامي" محفل مناسبي براي آسيب‌شناسي جريان بيداري اسلامي است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در سالن اجلاس سران محل برگزاري اجلاس "علما و بيداري اسلامي" حجت‌الاسلام محسن حيدري در دومين روز برگزاري اين اجلاس با اشاره به قدمت طولاني جريان بيداري اسلامي گفت: اين موج از چند قرن گذشته در مناطقي از شرق و غرب آسيا و افريقا با حضور علمائي همچون سيد جمال‌الدين اسدآبادي، محمد عبده، سيد محمد مجاهد، ميرزاي شيرازي، عمرمختار و محمد مهدي سوداني کماکان آغاز و انقلاب اسلامي ايران موجب احيا و تداوم بيشتر اين موضوع شد.

وي ادامه داد: جريان بيداري اسلامي افقي روشن دارد و استکبار و صهيونيسم و جريانهاي وابسته به آن همچون وهابيت و سلفيها، با وجود تلاشهاي فراوان براي انحراف ان، به طور قطع با شکست روبرو خواهند شد.

 امام جمعه موقت اهواز افزود: توطئه‌هاي دشمنان ضد جريان بيداري اسلامي شايد به طول بينجامد اما در نهايت ناکامي آنها را در پي خواهد داشت و پيروزيهاي روشن و چشمگير براي مسلمانان در راه است.

حيدري همچنين با اشاره به بحران سوريه گفت: مشکل سوريه نه تنها مصداقي از بيداري اسلامي نيست بلکه مانعي در برابر آن است چون يکي از خصوصيات بيداري اسلامي ايستادگي درمقابل آمريکا ، صهيونيستها و مرتجعين منطقه است اما در سوريه تروريستهاي افراطي نه تنها در مقابل اين دشمنان نمي‌ايستند بلکه زمينه به خاک و خون کشيدن مردم اين کشور را فراهم کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: در جريان بيداري اسلامي همه اقشار از سني، شيعه، صوفي‌ها، علويها و ... در مقابل صهيونيستها و تروريستها ايستادگي مي‌کنند و اين موضوع خود از مصاديق بيداري اسلامي است.

وي همچنين موضوع تفرقه بين شيعه و سني را حربه‌اي زنگ زده و قديمي دانست و خاطرنشان كرد: راهکار جلوگيري از اين تفرقه، ايجاد بصيرت در عامع مردم است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.