سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/ خجسته :

ورود افراد توانمند به شوراها در ارتقای مدیریت شهری موثر است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان اینکه مردمسالاری به معنای واقعی در شورای شهر قابل مشاهده است، گفت: مردم نمایندگانی را انتخاب می‌کنند که بتوانند تحول خوبی را در مدیریت شهری ایجاد کنند.

به گزارش باشگاه خبر نگاران همدان ؛  امیر خجسته با بیان اینکه در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به صراحت به شوراهای شهر و روستا اشاره شده است، افزود: شوراهای شهر و روستا به عنوان پارلمان های محلی و قوه مقننه آن شهر تلقی می شوند و همانطور که در مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود در شوراهای شهر و روستا نیز قانونگذاری شده و شرایط و تکلیف شهر یا روستا تعیین می شود.
وی با بیان اینکه مردمسالاری به معنای واقعی در شورای شهر قابل مشاهده است، ادامه داد: مردم با انتخاب نمایندگانی که بتوانند تحول خوبی را در شوراها ایجاد کنند، سرنوشت خود را در شهر و روستا رقم می زنند.
این نماینده مردم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ شورا در میان مردم افزود: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله مالزی واندونزی شوراهای شهر و روستا در حال تشکیل است.
خجسته با بیان اینکه برای پر رنگ کردن جایگاه شوراهای شهر و روستا در میان مردم، باید فرهنگ سازی کرد، توضیح داد: فرهنگ شورا و مشورت باید در میان مردم جا افتد و افراد نخبه و توانمند باید با حضور در میان مردم جایگاه این امر در قرآن و قانون اساسی را مطرح کنند تا خرد جمعی به عنوان اصلی برای تحول مد نظر قرار گیرد./س
برچسب ها: توانمند ، شورا ، ارتقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.