سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار هرمزگان:

خلیج فارس به عنوان قلب جهان اسلام اجازه یکه تازی به نظام سلطه را نمی دهد

استاندار هرمزگان گفت: خلیج فارس به عنوان گهواره تمدن بشری و قلب جهان اسلام هرگز اجازه یکه تازی به نظام سلطه را نداده و نمی دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، ابراهیم عزیزی در آیین پایانی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس، با بیان اینکه تاریخ پر افتخار ایران اسلامی در تقویم خود حماسه های فراوانی دارد اظهار داشت: در این میان روزهای با شکوهی همچون روز ملی خلیج فارس روزی آشنا در میان حافظه جمعی تمامی کسانی است که به فرهنگ و تمدن توجهی ویژه دارند.
وی ادامه داد: خلیج فارس یک تن به عنوان پایتخت انرژی جهان با روشن ساختن دنیا را به دوش می‌کشد و هیچ کسی نمی‌تواند جهان را حتی یک لحظه بدون خلیج فارس تصور کند.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خلیج فارس را همچون گوهری روشنایی بخش برای تاریخ ملل دانست و افزود: مکتب خلیج فارس مکتبی است که رد طول سالیان بسیار نماد صلح و عدالت آرامش و از خود گذشتگی و آزادی خواهی برای همه مردم جهان بوده و پاسداشت روز خلیج فارس که نماد دانایی و تولید است نه تنها گرامیداشت خرد و اندیشه بلکه بزرگداشت روزی است که بشر تمامی هویت تمدنی خود را به ان بدهکار است.
وی اضافه کرد: خلیج فارس امروز زنجیره اتصال تمامی کسانی است که به تکامل انسانی در سایه برابری و برادری دل سپرده‌اند و ایرانیان نیز در طول تاریخ به عنوان پاسداران اصلی این نقطه مهم برای جهانیان، همواره الگوی صلح طلبی و عدالت خواهی بوده‌اند.
استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: خلیج فارس نماد مبارزه با استعمار و زیاده‌خواهی است و این صفت به جهت حماسه ای بزرگ و شگرف برای تاریخ ماست که در طی سالیان طولانی مردمان این سرزمین به عنوان پاسداران و حافظانم خلیج فارس در مقابل هوس نامشروع منفعت طلبان مستکبران مختلف ایستادگی کرده و پرچم یکتا پرستی خود را برافراشته نگه داشته‌اند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.